bästa barnvagnen?
Hej! Vi har precis börjat titta på barnvagn och är lite fundersamma över vilken vi skall välja. Det som är viktigast är väl att den inte känns ranglig och att den funkar för långa personer eftersom min pojkvän är lång.
Tänkte bara höra om ngn har något tips på "bästa" barnvagnen, vi har väl fastnat för emmaljunga tror jag. Har även tittat på Brio.
Emmaljunga combi edge går bort för at chassit är så klumpigt och stort. men ligg och sittdelen är fina, gillar det inbyggda myggnätet och hålet i suffletten där man kan kika in. Classic går bort pga trista färger.
Vi har hittat en vagn som vi tycker är fin, beige med lite rutor och så, det är en "budget" version av emmaljunga classic som inte finns i deras katalog men som de tillverkar till april. Konstigt att den inte finns med i katalogen! Skillnaden är att det inte är ngt inbyggt myggnät och inget hål i suffletten, det finns heller ingen ställbar fjädring i chassit (vad man nu skall medd t till : ) ) och underedet i liggdelen är av trä i stället för plast. Annars samma chassi och sittdel som classiken... Är det någon som har någon erfarenhet av denna vagn? Skulle vara kul att höra i så fall. Det är ju så svårt att välja, känns som en djungel av barnvagnar!
Om någon valt att inte köpa denna vagn utan i stället köpa classic eller edge, varför undrar jag, vill höra hur andra resonerat.
Hoppas ngn har något tips! Kram Sara