• Tina83

nån som gjort om en "skrubb"(typ garderob) till RUM?

vi har en skrubb, eller en garderob eller vad man säger, som vi funderar på att gör om till ett litet rum. vi måste antagligen såga ut ett litet fönster också, då det ju inte finns något där.

finns det nån som gjort om så?

skalägga in en bild på hur skruben ser ut. den är väl ca 5-6 kvm

• Svar på tråden nån som gjort om en "skrubb"(typ garderob) till RUM?
  • Benganfans

Vi har ett föråd som kontor. när jag bodde hemma hos min mor så fanns det ett bi utrymme, dom bor i sutteräng hus och på första plan längst in så var det ett stort rum so jag hade som sovrum och det fungerade i säkert 7 år innan jag flyttade hemmifrån.

• hjärnladyn

Jag har inte gjort det, men en tanke som slog mig för att få in mer ljus (förutom fönstret ni ska sätta in) är att sätta ett runt fönster i dörren eller ett fönster ovanför dörren.

Lycka till!

• Shininganne

Vi har gjort det. Ska försöka lägga in kort på det.
    Vi gjorde om en klädkammare till ett rum till dottern. Fungerar hur bra som helst och hon e supernöjd. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ha något fönster där men det är inga som helst problem ändå. Har tagit bort dörren och hängt ett snyggt tyg för i stället som man kan dra undan om man vill.
    Sen har vi målat om i ljusa färger och lagt in en skön matta på golvet. Sambon byggde en loftsäng till henne så hon har mer plats för lek där inne. Det var en del i vår omgivning som var lite skeptiska till detta i början men dom har blivit positivt överraskade.

• Alison

Vår dotter sov i klädkammaren i drygt tre år. Har en bild i galleriet under Alice's rum. Tog bort dörren bara.
    Vi hade ett större förråd oxå i den lägenheten, men det låg längre bort från vårt sovrum, så därför fick hon det lilla rummet.

...störst, bäst och vackrast...
  • Tina83

tack för era svar!

det blir ett spännadne projekt..

har tänkt att lägga in en skön heltäckningsmatta därinne, nån mjukare sort. o ha ljusa väggar så klart. rummet är fyrkantigt.

tror det kan bli bra. måste få med sambon på idèn också..

• pr32

ja, det har vi

~¨~¨~om musik är kärlek, så spela!~¨~¨~
  • pr32
    Tina83 skrev 2007-04-24 21:34:33 följande:
    pr32: har du bilder på det?
    Har haft...men raderat. Men jag kan ta lite nya bilder under dagen.
    ~¨~¨~om musik är kärlek, så spela!~¨~¨~
  • Trollsaga

Hej! hur går det med skrubben?
    Vi har gjort om en hörna till vår minsting, målade skrubben vit och satte upp en fondtapet.

Mammis till Filip,Amanda & Algot
Svar på tråden nån som gjort om en "skrubb"(typ garderob) till RUM?