• Hannish

Bärbar skötbädd

jag ska inte köpa någon speciell skötväska, har så många väskor hemma (fördel att vara "väskoman" ) men en sån där liten plastad skötbädd att bara rulla ihop/rulla ut när man skall byta vill jag däremot ha. En billig enkel sak.

Vet någon var det finns? På nätet eller i Stockholm. Billigt...

• Svar på tråden Bärbar skötbädd
  • liv10

plastad frotte funkar bra. fast det är klart, det är ju inte så mjukt.....

• Jonzonskan

Jag såg två på Babyland som ser ut som större plånböcker ungefär när man packar ihop dem.

Jag kollade inte så noga hur mjuka de var men de tar ganska liten plats i väskan.

En kostade 129:- och den andra 199:-

• pyreliten

Har sett att det finns engångs också...Samma märke som engångs-haklappana. Såg dem på typ COOP eller MAXI.

Vet att man ska vara miljömedveten, men visst är det praktiskt ibland att bara kunna slänga efter att man använt dem ?

• liv10

plastad frotte finns på de flesta barnaffärer, jag har en liten 50x75 i bilen, kostade 79kr. Annars kan man köpa det på metervara på tygaffärer. Lätt att tvätta, tar ingen plats. Man kan ju ha handduk vikt under om man vill ha mjukare, fast oftast går det så snabbt att byta att det inte måste vara jättemjukt tycker jag....
    engångs låter lite onödigt, det är inte så ofta den blir smutsig, händer bara nånång att han hinner pinka ner den, annars är den ju mest skydd för det under (typ folks soffor)

• Hannish

Tack, ska kolla upp vad som blir bäst!

Eller, kanske inte behöver något alls, om man använder folks soffor som skydd som du skrev...

Svar på tråden Bärbar skötbädd