• Marnia

Ont i brösten (på sidorna)

Hej

Har försökt bli med barn i ca 1,5 år, har ett tidigt missfall bakom mig.

För ett par månader sedan började jag känna att det gjorde lite ont på sidan av mitt högra bröst. Mensen har ändå kommit.

Nu (ca 7 dagar efter ägglossning) började det först göra ont på högra bröstets sida och ganska snart därefter även på vänstra bröstets sida (under armhålan typ).

När jag går så känner jag att det gör lite ont i brösten, särskilt när jag går i trappor. De känns även som att de är lite svullna.

Tror ni att det kan vara att mensen är på väg?

• Svar på tråden Ont i brösten (på sidorna)
  • qenzo

Tänker inte sia om din mens, men tänkte på en annan sak.
    Jag får ont i brösten, på det sätt du beskriver, när jag har min ena bygelbh.
    Den är lite för stor och då blir inte trycket bra runt bröstet.

• Jacqueline

kan nog vara vad som hellst..när jag va gravid hade jag oxå samma som du beskriver med brösten..det kan ju va graviditetssymtom eller menssymtom

• Marnia

Hej

Nä jag vet, det kan bero på att mensen är påväg, det är inte alls omöjligt. Men jag vet att det inte har ngt med bh-n att göra iaf, för jag känner inte alls såhär annars. Jag brukar inte känna att brösten är såhär känsliga, det enda jag känt innan är att det har gjort lite ont på sidan av högerbröstet.

Men men, jag har bmi på tors-fre, så jag får ändå veta snart! Tycker bara att det är trist att brösten blir så känsliga om det inte är ngt...

• Ejden

Hejje!

Jag har samma symptom som du och mår även illa å har lite molvärk. Har jätteömmabröst på sidorna. Hoppas på en bebis i magen:)

Lycka till!

• Marnia

Vi får hoppas :)

När har du bmi?

• Ejden

Jag vet inte denna veckan ngn gång:P Jag har en menscykel på 23-27 dar så allt från ons-lör. Det är vår andra försök nu:)

• Marnia

Ah det hade varit jättekul om det blev något så snabbt! Hoppas på dig !!

Vi har försökt så länge nu så detta var sista försöket innan vi ska testa insemination.. (ca 1 år och 2 månadersedan missfallet)...

Men jag har inte känt såhär i brösten sen jag käkade p-piller och brösten blev superkänsliga.. Jag känner igen känslan från då och då var de ju påverkade av hormoner... Ja man kan ju alltid hoppas!! (att det är "gravid"hormoner)

• Marnia

nu skriver jag igen... du känner det alltså också på sidorna.. det känns ungefär som ett blåmärke (och sen är brösten lite svullna också), är det så f ör dig också?

• toffla

Kan vara bebis på G men jag har ofta ont i brösten och ingen bebis på G ännu.

• Marnia

Ja jag vet att det kan vara så... tänkte bara höra vad folk tror

Sen tycker jag det är lite spännande för att jag inte brukar ha ont.

Svar på tråden Ont i brösten (på sidorna)