• snudmumriken

Ska vi berätta el inte?

Jag och min sambo fick mf för 2 veckor sen. Min undran är nu om vi ska säga det till hans tonårsdotter som kommer upp till oss nu ihelgen el inte. Vill ju att hon ska få veta, men när det nu inte blir så att hon ska få nåt syskon(som sagt att hon inte vill ha) så blir jag lite fundersam. Min sambo säger inte alls nåt om den här frågan....

• Svar på tråden Ska vi berätta el inte?
  • mammas gumsegos

Beror på lite hur din kontakt med henne är. Visste hon att ni var gravida så borde hon ju få veta tycker jag. Men det är ju upp till er i slutändan

• flipperkulan

Håller med. Men annars upptäcker hon det ju själv om ni inte vill berätta..

• principisessan

Hon lär ju börja undra om hon visste att du var gravid..

• snudmumriken

Nä hon visste inget... inte äns vi visste något innan mf var ett faktum.

• LyckaJones

Njae, eftersom hon inte visste så skulle nog inte jag sagt nåt.

• snudmumriken

Jag får ta och tänka igenom detta noga. Tack för råden, hoppas vi inte väljer fel bara....

• AnnanAnna

Jag skulle inte heller säga något om hon ändå inte har vetat något. Men om du och hon har jättebra kontakt och du tror att hon väldigt gärna skulle vilja veta om något är fel, om du är ledsen eller så, och hon kan ta det på ett bra sätt så... Ja, kanske ändå...

• snudmumriken

Jo nog har vi bra kontakt.. det skiljer ju inte så många år på oss,(honfyller 15 & jag är nyss fyllda 28).Vet ändå inte om hon vill veta... men hon är väldigt känslig och ser snabbt om det är nåt som inte är bra. Det kanske är lika bra att hålla tyst om allt... Det är bara massa tankar som flyger runt i mitt huvud, blir inte klok på mig själv:). Tack alla som tagit del av mina funderingar!

• flipperkulan

Då hade jag nog inte berättat.

• Therese33

Jag hade inte berättat...

• rismalt

jag hade inte berättat. det kanske bara stressar henne och gör att hon kommer gå och vänta på en ny graviditet vilket kanske stressar dig och pappan i längden? nej, jag hade helt klart hållt tyst.

• Kazz4

Är hon känslig hade jag inte berättat det är tillräckligt som flyger runt i hjärnan på en 15 åring ändå....
    När jag fick Ma i vecka 14 så hade jag berättat bara kanske 1 vecka innan för bonusen som var såååå glad. Det var inte kul att berätta! Han grät och jag grät! Nej som sagt jag väntar gärna med att berätta även nästa gång även om jag fick en välskapt dotter efter ma.....
    Jag väntade till v 16.17 eller nåt innan han fick veta och då efter flera vul.....

• snudmumriken

Nu så har o hon åkt till sin mamma igen. Jag berättade inte nåt, vilket känns bra. Det är ju som ni säger en väldig påfrästning för en 15åring att bära på. Tack alla ni för alla råd! Kram på er Glad

• hulahula79

visste hon att hon skulle få syskon?

Svar på tråden Ska vi berätta el inte?