Hostar blodbandat slem? (Lite äckelvarning...)
Vet inte om jag lagt denna tråen rätt men hoppas någon kan svara iaf.. Har haft ont i halsen och vart febrig nu i 3 dagar. Idag hostade jag också upp en hel del slem med blod i. Vad kan detta vara??
Vet inte om jag lagt denna tråen rätt men hoppas någon kan svara iaf.. Har haft ont i halsen och vart febrig nu i 3 dagar. Idag hostade jag också upp en hel del slem med blod i. Vad kan detta vara??
Luftvägsinfektion kanske? om du hostar blodblandat måste du åka in och undersöka det.
Helst skulle jag ju slippa doktorsbesöken.. Suck.. Vad är luftvägsinfektion då?
Om man hostar mycket en längre tid så kan det hända att blodkärlen i halsen är lite sönder hoppas du förstår vad jag menar och då kan det komma lite rödfärgat slem.Men tre dagars hosta brukar inte vara något problem.Jag tycker du ska kontakta en läkare.
Ringde sjukvårdsrådgivningen och blir det inte värre idag ska jag ringa VC imorgon.. Hatar att gå till läkaren!
Ibland måste man göra något man hatar,hoppas att det löser sig.
jag vill inte skrämma dig det behöver inte vara luftvägsinfektion, förhoppningsvis har du bara en vanlig hosta. Jag har själv haft en luftvägsinfektion och efter det så tror jag att all hosta är det, så jag kanske ropar luftvägsinfektion lite för ofta
Om det skulle vara luftvägsinfektion och du åker in och får antibiotika så hjälper det snabbt i så fall. jag vet hur det är hatar också att gå till läkaren, men förra våren åkte jag på luftvägsinfektion och fattade det inte. jag hade hostat och hostat och vägrade gå till läkaren för "det skulle nog snart gå över". Sambon tvingade in mig akut när jag fick svårt att andas
netdoktor.passagen.se/default.ns