• Anonym (humla)

Har er partner kommit ut ur garderoben...

..och erkänt att h*n är bisexuell eller homosexuell? Något som ni alltså inte visste när ni blev tillsammans? Jag börjar av olika anledningar misstänka att min man är bi, men det är väl bäst att vänta ut honom om det är så. jag har nog ingenting emot det om det skulle vara så, även om det skulle förvåna mig efter drygt 7 år tillsammans.

• Svar på tråden Har er partner kommit ut ur garderoben...
  • Anonym (humla)

jo men det har varit flera smågrejer jag har reagerat på. För det första så verkade han ta väldigt illa upp när jag kritiserade alla andra former än heterosexualitet för många år sedan. Jag har nu ändrat uppfattning helt så det behöver inte hoppa på mig för nu, tack. Och sen brukar han uttrycka att ett par manliga skådisar är snygga och sexiga (inget fel i det men han nämner aldrig någon kvinnlig som är sexig!) och häromdagen såg vi på efterlyst om en man som misshandlades till döds pga av att han hade "kommit ut" efter hustruns död, så sa jag "jag skulle bli jätteledsen om du var bi eller bög och inte vågade tala om det för mig!"
    Och två dagar senare när jag diskade kom han och frågade vad jag skulle säga om han var bi. och sen sa han "men man kan ju tända på killar även om man är hetero". Ja vad ska jag tro???

• whitetiger

tända på killar om man är straight ??? yea right

• Tessideluxe

Jag har en kompis som kom ut under vår vänskap. Innan hade jag absolut ingen aning om att han var gay, han hade till och med berättat om hur kär han var i en tjej i gymnasiet. Men så en dag, när vi känt varandra i drygt två år, satt vi och fikade och då berättade han att han träffat en kille och blivit kär. Jag hade många andra gaykompisar så jag reagerade inte så mycket, det var väldigt odramatiskt.

Jag håller dock inte med din kille om att man kan tända på killar om man är hetro, då är man bi, men han kanske menar att man är hetro om man aldrig agerat på känslorna?

Jag tror din kille är bisexuell, men det spelar ju ingen roll eftersom ni är tillsammans och han säkert inte har några planer på att lämna dig för en annan kille. Låt det vara bara, om han vill berätta så gör han väl det, om han inte vill berätta så spelar det väl ingen större roll, eller?

• Anonym (humla)

Tessideluxe: Ja egentligen spelar det ju ingen roll eftersom han har valt att leva med mig men jag tycker ändå att man borde kunna berätta en sådan sak för sin partner. Vi pratar ju om allt så det vore inget konstigt. Jag har sagt till honom att jag gärna skulle vilja ligga med en tjej för att testa, men att jag inte har nåt intresse av att ha en förhållande med en tjej. Så han borde ju känna att det skulle vara okej för honom med att känna så. Ja jag vet inte, jag hoppas bara att han känner så pass förtroende för mig så att han skulle berätta en sån sak och inte leva i "lögn" eller hur jag nu ska uttrycka det.

• Anonym

Min pojkvän kom ut som Bisexuell under vårat förhållande, hans kompisar är ganska chockade över hur han förändrats tillsammans med mig. Jag är själv intergender och bisexuell.

• Anonym (humla)

anonym: förlåt en dum fråga men vad exakt är intergender? Det låter som "mellan kön", stämmer det?

• Anonym

Det är absolut ingen dum fråga!

Intergender innebär att man inte anser sig tillhöra ett kön.
    För min del kan man förklara det som att om jag vaknar i morgon och har en manskropp istället så skulle det inte göra något.
    Mentalt tillhör jag båda könen...

Intergender har absolut inget med sexualitet att göra.
    Har du funderingar vad det gäller din man så kan jag rekomendera rfsl.se där finns mycket information.

• Anonym (humla)

Anonym: okej, intressant. Har faktiskt inte hört talas om det förut. Ska kolla rfsl!

• Anonym

Det hade jag inte heller gjort om det inte varit för RFSL.
    När jag läste om det så fick jag äntligen ett ord på hur jag alltid har känt det. :)

• Anonym (humla)

Anonym: jaha jad det måste ha varit skönt. Det är jobbigt i alla situationer när man inte har någon referensram att luta sig mot, det är ju så många identitetskriser uppenbaras.

• Anonym

När jag träffade min man så hade jag ingen aning om att han var nyfiken på att ha sex med andra män,och att han älskade fetisch och bondage och att han var transa ibland.

När det blev dax att flytta ihop kröp sanningen fram.
    Han hade varit livrädd att berätta det för mig,och jätte nervös.
    Han trodde jag skulle dumpa han.

Jag fick världens chock,allt sådant var främmande för mig.Jag trodde han var homo,och jag blev rädd...efter några dagar vande jag mig,och yttligare nå¨gra veckor så vande jag mig och slutligen kunde vi prata öppet om det.

Jag valde min man,har aldrig ångrat det.Vi älskar varandra.
    Han och jag har bondage ibland,han klär sig till transa ibland och går ut med vännerna till sådan klubb.
    Ja,efter 6 år ihop har jag gett han friheten att faktiskt testa att ha sex med en annan man.

Han blev jätte glad,för han är så nyfiken.Om han skulle fullfölja själva sexet eller inte vet ingen av oss,men jag vill att han testar,jag vet att hans hjärta tillhör mig.
    Jag vill heller inte att han ska gå miste om massor.

Självklart får jag ochså testa att ha sex med en tjej.

Hur som hellst...Det är mycket starkt att erkänna att man är homo,bi,transa eller annat..det krävs massor av mod,samtidigt som personen kan riskera sin kärlek eller vänskap.
    Kan du inte fråga han lite enkelt...?

• Anonym (knytt)

Jag är homofob. skulle min sambo visa sig vara bi/homo så skulle jag slänga ut honom med huvudet före.
    Det är meningen att män ska vara med kvinnor. Inget annat.

• Anonym (OpenHetero)

"Det är meningen att män ska vara med kvinnor. Inget annat."

Säger vem??? Lite övermaga att tro man är någon slags gud som kan avgöra vilken kärlek som är ok eller ej.

• Anonym (släkt)

Jag har en släkting som kom ut under sitt förhållande som homosexuell. Han har barn med sitt ex (flera stycken). Det var ganska dramatiskt uppbrott och mycket bitterhet från exets sida. Nu bor han ihop med en jättefin kille och det funkar bra med barnen (de är gamla nog att förstå lite i alla fall) och släkten har inga problem alls. Exet är väl fortfarande av och till ganska jobbig, med full förståelse.

• Anonym (humla)

inlägg 12: Jag har frågat honom, och förklarat att det inte skulle spela någon roll för mig eftersom han har valt att leva med mig. Men han nekar och säger att hans fråga bara var en fråga och inget annat. Men jag vet inte om jag tror på det...

• Anonym (humla)

Anonym (släkt): Oj, om det hade hänt mig skulle jag också bli bitter. Då skulle vårat gemensamma liv kännas som en stor lögn.

• Anonym

Jag har en kompis som var tillsammans med en kille i fyra år. Det tog slut mellan dem, och efter så det så kom han ut som gay.

• Anonym

Var tillsammans me en kille för länge sen...Han hade en killkompis som vi umgicks med jämt! Efter ett tag såg jag att min kille hade vaselin i badrummet...tänkte inte så mkt på d...sen hittade jag av en slump massa "bögfimler"...blev väldigt fundersam...till slut kom jag på min kille o hans kompis i sängen...då tog d slut..
    Han är betydligt lyckligare idag kan jag säga...

Svar på tråden Har er partner kommit ut ur garderoben...