• Anonym (Undrande)

Sjuklig trötthet..

Vad kan enorm trötthet bero på? Jag har försökt att sova mellan 7-8 h på nätterna, och nu ven mellan 12-13.. Kan även sova middag på eftermiddagarna.. Jag är helt slut! Vad kan den här enorma tröttheten bero på? Känner mig inte pigg alls.. Jag är "bara" 18 år så jag borde ju ha ork..

• Svar på tråden Sjuklig trötthet..
  • Solsken i blick

Kanske järnbrist? Eller någon annan vitamin. Gå till läkaren och be att få kolla!

• Anonym (Undrande)

Är det bara att ringa till vårdcentralen då och få en tid för prover?

• Anonym

Jag sover 6-7 timmar varje natt plus 4-5 timmar under dagen. Jag är helt slut på och är trött redan vid 21.00 på kvällarna...

Har kollat upp värden och allt såg bra ut. Vet inte vad det är för "fel" på mig.

• Solsken i blick

Det är nog olika. Kanske vill de att du ska träffa läkaren, så han kan ordinera att du ska ta prover. Men ring din vårdcentral. Inte kul att vara trött jämt!

• Anonym (Undrande)

Till anomnym, det där låter nästan precis som jag.. Jag har huvudvärk idag också, som följt mig hela dagen..

• Anonym (1:a anonym)

Ja, jag med. Känner ingen aptit heller. Vill bara sova....

• sivon

som alla anndra har skrivit gå till läkaren å be han ta lite rutinprover..då kollar man bla dom röda å vita blodkropparna å man kolla hur blodvärdet är (lågt blod värde ger sjuklig trötthet) sen kollar man oxå sköldkörtelsfunktion många kvinnor lider av underfunktion och det kan också ge trötthetssymtom,avmagring helt enkelt ett dåligt almäntillstånd. han kommer såker oxå fråga dej hur din mens är ( om du blöder mycket för då kan man få blodbrist..det frågade dom mej när jag var på vårdecentralen för att jag mådde allmänt dåligt bara. Hoppas det löser sej =)

• Anonym (Undrande)

Jag vill oxå bara sova.. usch jag mår dåligt i hela kroppen pga detta..

• sivon

förresten hur mår du psykiskt då? när jag led av ångest å nedstämdhet var jag helt slut kunde sova hur mkt som helst..det ända jag brydde mej om var att sova..så det behöver inte alltid vara något fysiskt fel när man är trött det kan oxå vara psykiskt.

• Mrs  You

Låter som tonårs syndrom Flört alla i den åldern är trötta hahaha....

Svar på tråden Sjuklig trötthet..