Finns det rosa pärlsocker?
Lade precis ut en annan tråd om degtips. Passar på att fråga om det här också! :)
Lade precis ut en annan tråd om degtips. Passar på att fråga om det här också! :)
Ja, det finns i affären bland det andra pärlsockret... Jag tror det är lite olika nyanser rosa i paketet.
Tack så mkt!
annars är det väl bara att färga med röd karamellfärg. går med vanligt socker iaf.
Du kan ju alltid färga pärlsockret själv annars så får du den nyans du själv vill...
Du kan lägga ut lite pärlsocker på en plåt å så tar du röd karamellfärg å blandar det lite...du kan lägga in det i ungen en liten stund på svag värme så torkar det in snabbare å bättre i själva sockret ;)
Lycka till
Ja just det! Smart.
Va? Finns det färdigfärgat socker? *gapar av förvåning* Jag som annars tänkte att man kanske kan färga med karamellfärg!
Tack så mkt! Får väl se om jag tar mig för att färga själv. Ska bara rulla några chokladbollar till vårt dopkalas tänkte jag. :)
Vet att det har funnits men nu när jag skulle köpa så hittade jag det inte. Kanske bara var min affär som slutat med det.