• Ankissen

Sand till sandlådan?

Var får man tag på det? Sån där len, fin sand som man vill ha...

Mamma till världens sötaste Elliot
  • Svar på tråden Sand till sandlådan?
  • Dixie

vi köpte på K-Rauta, den hete tom "sandlådesand" - det finns nog på de flesta byggvaruhus.

• Terre79

Hur många sådana säckar får man köpa till en sandlåda??? Vi har en sån med lock som blir 2 bänkar när man fäller upp det, om ni vet vilken jag menar.

• Ankissen

Aha! Tack Dixie! Då får jag titta där.
    Puffar upp Terres fråga för jag har ingen aning om det heller...

Mamma till världens sötaste Elliot
  • Maddish

Host host.. jag lånade lite på stranden....Oskyldig

• Muppmamma

Vi köpte ren fin sand (mursand tror jag den hette) på bygghandeln. Lastade direkt på kärra, det går åt väldigt mycket sand!

• Baby Ru

Vad ni än gör, gör inte som kollegans granne - snodde sand ur en SAND-låda dvs en sån där som man tar sand ur att sanda på halka på vintern.... Inte smart... Då låter stranden som ett bättre alternativ ha ha.

• solrosblad

Det borde finnas sand att köpa på grustagen...Var köper man sand när man bygger hus och sånt? Vi ska oxå ha sand till lillan, så jag hänger på här

• Muppmamma

solrosblad: bygghandeln

• Cecci78

köper man i bygghandeln går det åt mååååååånga säckar, det räcker inte med 5 eller så som man kan tro. Vår sand kommer från ett grustag.

• solrosblad

Ja, det gåråten delsand, så helst ettbilligt alternativ...stranden funkar inte här...finns mest klippor runt vattnet där jag bor Ngn lekpark kanske har haha...

• Marres Killar

Inne på blocket såg jag att ett dagis donerade bort deras sandlådesand... värt att kolla på?

»--(¯`v´¯)--» Stolt mamma & fru »--(¯`v´¯)--»
  • Muppmamma

Alltså på vår bygghandel får man sanden ur en stor "behållare" vi köpte 500kg :-O

• Cecci78

ok
    på många bygghandlar köper man jättedyr tvättad och fin sand i säckar på 35 kg ungefär och då blir det inte billigt....

• Elmindreda

Vi köpte på ett grustag. Jättefin sand och billigt var det. Vi betalade 100:-, vi fick en full släpkärra med sand för det.

• Marres Killar

Var köper ni då sandlådan? Har letat överalt efter den i trä med bänkar på locket, om ni förstår vad jag menar?

• Kallelalle

Beijer byggmaterial har då haft såna sandlådor i trä....med bänkar och lock. Inte så dyrt heller har jag för mig!

• Maddish

Sandlådan med loch och bänkar finns på Bauhaus med..

• Marres Killar

Bauhaus har jag nära, tack ska kolla

Svar på tråden Sand till sandlådan?