Sand till sandlådan?
Var får man tag på det? Sån där len, fin sand som man vill ha...
Var får man tag på det? Sån där len, fin sand som man vill ha...
vi köpte på K-Rauta, den hete tom "sandlådesand" - det finns nog på de flesta byggvaruhus.
Hur många sådana säckar får man köpa till en sandlåda??? Vi har en sån med lock som blir 2 bänkar när man fäller upp det, om ni vet vilken jag menar.
Aha! Tack Dixie! Då får jag titta där.
Puffar upp Terres fråga för jag har ingen aning om det heller...
Mer hjälp!!!
Host host.. jag lånade lite på stranden....
Vi köpte ren fin sand (mursand tror jag den hette) på bygghandeln. Lastade direkt på kärra, det går åt väldigt mycket sand!
Vad ni än gör, gör inte som kollegans granne - snodde sand ur en SAND-låda dvs en sån där som man tar sand ur att sanda på halka på vintern.... Inte smart... Då låter stranden som ett bättre alternativ ha ha.
Det borde finnas sand att köpa på grustagen...Var köper man sand när man bygger hus och sånt? Vi ska oxå ha sand till lillan, så jag hänger på här
solrosblad: bygghandeln
köper man i bygghandeln går det åt mååååååånga säckar, det räcker inte med 5 eller så som man kan tro. Vår sand kommer från ett grustag.
Ja, det gåråten delsand, så helst ettbilligt alternativ...stranden funkar inte här...finns mest klippor runt vattnet där jag bor Ngn lekpark kanske har haha...
Inne på blocket såg jag att ett dagis donerade bort deras sandlådesand... värt att kolla på?
Alltså på vår bygghandel får man sanden ur en stor "behållare" vi köpte 500kg :-O
ok
på många bygghandlar köper man jättedyr tvättad och fin sand i säckar på 35 kg ungefär och då blir det inte billigt....
Vi köpte på ett grustag. Jättefin sand och billigt var det. Vi betalade 100:-, vi fick en full släpkärra med sand för det.
Var köper ni då sandlådan? Har letat överalt efter den i trä med bänkar på locket, om ni förstår vad jag menar?
Beijer byggmaterial har då haft såna sandlådor i trä....med bänkar och lock. Inte så dyrt heller har jag för mig!
Sandlådan med loch och bänkar finns på Bauhaus med..
Bauhaus har jag nära, tack ska kolla