• Anonym

Korsett när man är gravid

Dethär kanske är en jättedum fråga, men men...
    Det är så att jag ska gifta mig om några veckor, kommer att vara i vecka 20 och har lite klänningsproblem.
    Så min fråga är:
    Är det ok att använda korsett när man är gravid eller kan det skada barnet på något sätt??

• Svar på tråden Korsett när man är gravid
  • Anonym

Jag hade inte haft det, kanske inte att det skadar barnet men tanken på det hade fått mig att avstå.

• Banana82

skulle verkligen inte ha det just då, det håller åt så hårt så det kan inte vara nyttigt... älskar korsetter men vissa tillfällen i livet får de vila

I don't give a damn about a life after death - but I gotta get proof that there's life after birth
  • Anonym

HelleGbg:
    OM det är ok att ha korsett fast jag är gravid så ska jag ha det för att kunna komma i klänningen jag köpt. (Köptes innan graviditeten) Det är verkligen min drömklänning, men om det kan vara skadligt för bebisen så är det ju inget alternativ.
    Därför jag skulle vilja veta om det är ok eller inte.

• Miiiaaa

Hu... fixar du att ha tighta kläder? Jag blir galen om jag ens måste ha jeans en längre stund, och jag är bara i v.13.

Det är säkert inget farligt att ha korsett en kort stund, men som sagt måste du? är det inte härligt att visa att du är gravid istället?

• Anonym

Ok, tack för svaren tjejer, då blir det till att leta klänning igen då. :p

• Eelle

jag skule välja att itne ha korsett, du kan ju prova själv så får du ju känna hur det känns nu när du e gravid oxå, det är nog inte så skönt för bebisen i magen heller. tänk om. din klänning e inte allt

Svar på tråden Korsett när man är gravid