• Anonym (kanske ?)

Hur känns/kändes er mage tidigt i graviditeten?

Börjar motvilligt inse att jag kan vara gravid och letar symptom för fullt...förutom strul med mensen har jag fått ett par finnar (aldrig haft förut) och är konstant jättetrött trots att jag sover tillräckligt. Sen är magen jättesvullen.

Har hört att man kan känna på magen och att den ska kännas annorlunda när man är gravid. Fettet finns ju som vanligt men är hård precis under naveln och snett nedanför naveln åt båda håll, i höjd med höftbenen...i övrigt ingenting.

Hur kändes era magar i början av grav?

• Svar på tråden Hur känns/kändes er mage tidigt i graviditeten?
  • Jiie

Testa kanske??

Efter 2 år har äntligen Pyret flyttat in...
  • Anonym (kanske ?)
    Jiie skrev 2007-04-24 22:05:00 följande:
    Testa kanske??
    Ja jag ska Men kan inte köpa test förän imorgon e.m. och så har jag haft konstiga flytningar tom idag så jag har inte velat testa tidigare...

Bara undrar rent generellt!
  • TereseA

Det kan synas vid buken om formen ändrats lite.Men syns efter några veckor.Svullen om magen var jag under flera veckor i början.Lycka till!

• Anonym (kanske ?)
    TereseA skrev 2007-04-24 22:09:49 följande:
    Det kan synas vid buken om formen ändrats lite.Men syns efter några veckor.Svullen om magen var jag under flera veckor i början.Lycka till!
    Syntes det på dig? Är löjligt svullen.....får knappt ihop byxorna och utan att överdriva så skulle jag absout tro att jag va gravid om jag tittade på min egen mage....
  • Anonym (kanske ?)

*puffar*

• TereseA

formen började ändras i v3.Nu är jag i v 17.Ta ett test.Hur längesedan hade du mensen då?

• Anonym (kanske ?)
    TereseA skrev 2007-04-24 22:54:28 följande:
    formen började ändras i v3.Nu är jag i v 17.Ta ett test.Hur längesedan hade du mensen då?
    Sista "rktiga" mensen var i mars...skulle ha haft mens nu (äter p-piller) men har bara kommit flytningar i olika färger (sorry, äckelvarning) plus liiiite blod ett par gånger. Kan tillägga att mensen aldrig krånglat förr...
  • Majsan81

jag är i v 4 nu men när jag var i v3 så började magen att krångla. Jag testade plus i v.3 och det pga något kändes inte som det skulle samt att jag var väldigt nyfiken på om jag var gravid.

Min mage svullnade som bara den. Kom inte i byxorna heller men svullnaden gick upp och ner under en veckas tid. Jag hade även typ gaskänningar men behövde inte släppa på trycket så att säga Magen nedanför buken har nu i början på v. 4 ( är nu i slutet på v.4)givit med sig en form som inte jag brukar ha så att säga. Men på dagarna syns ingenting det är mest på kvällarna som allt svullnar en del och då ser jag en annan form på buken liksom.

Lycka till och hoppas detta var till någon hjälp!

• Anonym (kanske ?)
    Majsan81 skrev 2007-04-24 23:38:39 följande:
    jag är i v 4 nu men när jag var i v3 så började magen att krångla. Jag testade plus i v.3 och det pga något kändes inte som det skulle samt att jag var väldigt nyfiken på om jag var gravid. Min mage svullnade som bara den. Kom inte i byxorna heller men svullnaden gick upp och ner under en veckas tid. Jag hade även typ gaskänningar men behövde inte släppa på trycket så att säga Magen nedanför buken har nu i början på v. 4 ( är nu i slutet på v.4)givit med sig en form som inte jag brukar ha så att säga. Men på dagarna syns ingenting det är mest på kvällarna som allt svullnar en del och då ser jag en annan form på buken liksom.Lycka till och hoppas detta var till någon hjälp!
    Oj det var en färsk mage
    Hittade ett test här hemma och ska testa när jag går upp imorgon om jag hinner...
    Ja det är helt sjukt vad svullen jag är! Har aldrig varit så...möjligtvis på kvällen någon gång men nu är jag så hela tiden, från det att jag stiger upp.

Tack så mycket för att du delar med dig! Man är ju så nervös när det blir så här...
Svar på tråden Hur känns/kändes er mage tidigt i graviditeten?