• Korkken

Ang. detta med att vara konstant kissnödig

Är i v.30 och NU plågas jag av att vara konstant kissnödig när jag går!!
    Är det så för de flesta?
    Tömmer blåsan när jag ska gå hemifrån,och så när jag gått några hundra meter så känns det som att uppsöker jag inte en toa NU så kissar jag nog på mig! Och ut kommer typ en medicinmugg urin,och så har det hållt på nu i 2 dagar - något att vara orolig över eller är det helt normalt förlopp?

• Svar på tråden Ang. detta med att vara konstant kissnödig
  • MammaM

Ja e i v36 och har till och från haft samma känsla. Man är ständigt kissnödig fast man inte kan få ut mer en några droppar när man sedan hittar en toa. Jag tror inte vi är ensamma, det är nog något som tillhör grav. Barnet pressar ju på ner mot blåsan så det är inte så konstigt att man känner sig kissnödig hela tiden.

Ev kan det även vara urinvägsinfektion, fast jag inte tror det. Så vid nästa bm möte kan du ju be om att de tittar på din urin så du vet för det är inte bra att gå runt med urinvägsinf när man är gravid. Min bm tar en titt på urinen vid varje besök, som rutin.

• Gunilla75

Tror jag var runt v20 när jag började känna av "kissnödig hela tiden". Ibland är det lite bättre, ibland känns det som man bor på toaletten.

Extra jobbigt är det när man känner sig kissnödig i samma sekund man reser sig från toalettstolen eller på natten. Har problem med ljumskarna, så det är inte så lätt att resa sig från sängen. Brukar gå på toa 3-7 gånger per natt, vilket har blivit till en vana nu när jag är i v36. Intalar mig själv att det är snart över.

Har lämnat in urinprover, men det har inte visat något fel direkt. Tror att de flesta gravida drabbas av "kissnödig hela tiden" syndromet. Men som MarieE skrev, ta upp det med din BM nästa gång.

• Mistyday

hehe helt normal är i vecka 24 och springer hela tiden på toa känns det som.. det är bäbisen som trycker på blåsan så man tror att man är kissnödig.. jätte jobbigt när jag måste ut med mina hundar på deras 1 timmes promenad.. men det går med lite vilja =)

• Mli79

Jag har det likadant, väldigt irriterande. Men jag har ett hett tips! Efter ni har suttit ner och kissat ut den ni kan - ställ er sedan över toaletten och försök att kissa lite till! Kvinnors urinblåsa/vägar är utformade så att vi tömmer oss optimalt om vi står upp och kissar. Synd att det inte är så praktiskt. Män däremot borde egentligen sitta ner....

Emma ska få en lillebror i maj!
  • Gunilla75

Oh... skulle aldrig klara av att stå över toalettstolen nu, skulle bryta varenda ben i min kropp då. Något som brukar hjälpa mig, är att luta sig framåt... för då brukar det komma lite till. Men ändå är man kissnödig snart igen!

• Malin79

jag har likadant.... är i vecka 36+3 och går upp 4 ggr/natt. Det är jobbigt att inte kunna gå någonstans utan att känna sig nödig. När man väl sätter sig så kommer det pyttelite. Irriterande framförallt på nätterna.
    Lika bra att vänja dig.

Lycka till med bebben

Nedräkningen har börjat
Svar på tråden Ang. detta med att vara konstant kissnödig