När kan man börja säga " jag älskar dig "
i ett förhållande tycker du?
1 vecka?
1 månad eller 1 år eller när det har gått några år.
Vill gärna veta vad du tycker
i ett förhållande tycker du?
1 vecka?
1 månad eller 1 år eller när det har gått några år.
Vill gärna veta vad du tycker
När det känns rätt tycker jag. Tror jag & min man sa det efter en månad eller så & de känslorna har vi kvar än efter 6 1/2 år.
Inte en vecka, då skulle jag bli vettskrämd. Sa det till min älskling efter 3 månader hehe
När det verkligen känns så tycker jag, inte behöver man väl vänta ut nån tidsgräns!? Fast säger man det alltför snabbt kanske det inte tas lika seriöst förstås...
när man känner det
Tycker man ska vänta lite men när det känns rätt.
Min sambo sa Jag älskar dej efter två dagar jag blev väldigt förvirrad , Ja sa det inte tillbaka , Han fick vänta ett tag.
När det känns rätt.
Tror att vi båda sa det redan efter mindre än en vecka eftersom det var så vi båda kände. Och ja, vi är ju tillsammans efter 7 år så...
Man kan väl inte älska någon efter en vecka???
Om man inte känt varandra innan man blev tillsammans då...
Jag tror inte man börjar älska den andre förrän det värsta kärleksruset och förälskelsen har lagt sig. Och det varierar som många säger, man känner när det är rätt tillfälle.
går väl inte att säga någon exakt tid. egentligen tycker jag man borde vänta tills nyförälskelsen har lagt sig, för jag skulle tro att det är först då man vet om man älskar någon eller är förälskad(två skilda saker ju). men det är nog lättare sagt än gjort. svårt att skilja på känslor ibland och det är väl när man känner som mest för en person som man vill berätta det. om man känner sig osäker på att det är för tidigt att säga så tycker jag man ska börja med att förklara att man tycker väldigt mycket om personen. lätt att skrämma bort någon annars.
Efter 3 dagar tillsammans var vi helt säkra på vår relation och kunde säga med säkerhet att vi älskade varandra. Det är snart 5 år sedan och känslorna är lika starka om inte starkare ändå.
Mitt ex var lite senare, men då var det ändå för tidigt för mig.