• Du är allt

Babyskydd i Mercedes...

Någon som vet om man måste ha mercedes egna babyskydd eller om det går med vilket som helst? I instruktionsboken står det att det ska vara deras men ett sånt kostar ju närmare 6000:-! Helt otroligt. Det måste väl gå att koppla ur airbagen på verkstad eller?

Någon som har merca och vet?

♥ I väntan på Isabelle! ♥
  • Svar på tråden Babyskydd i Mercedes...
  • TEDDEN

ja, man kan koppla ur airbagen. Men det kostar också pengar.

• Du är allt

Vad kostar det då?
    För babyskydd kan man köpa nytt för 600:-

• Maximilius flicka

Det lättaste är att köpa ett babyskydd med bas för det passar i alla bilar, då bilbältet kan vara lite kortare i vissa modeller.
    Om ni har airbag fram så måste den kopplas ur oavsett vilket babyskydd ni köper. Alternativet är helt enkelt att ha babyskyddet i baksätet om ni inte får/kan kopplar ur airbagen.

Ida ♥ Micke = Liv 051030 och en rackarunge i magen
  • Nickis

Men Mercedes babyskydd är väl inte så dyrt i alla fall? Jag har för mig att det kostar runt 2000 och inte 6000. Ska köpa ett i eftermiddag så jag kan återkomma med då vad det kostar...

• jenny73

Vi köpte M eget. Det krävs en transponder i bilstolen för att koppla ur airbagen. När bilstolen + barn är på plats så lyser en lampa att airbagen är urkopplad.

Vi har våra bilar på halvårskontrakt och fick inte koppla ur airbagen (men det borde väl GÅ, men kostar säkert en hel massa..) så det var bara till att köpa deras stol.

• Du är allt

Nickis: Vore bra om du hör av dig med vad det kostar! Vi läste lite på nätet och fick priset därifrån... Verkade helt hutlöst!

• Du är allt

Har nu fått´reda på från en återförsäljare att det går plocka ur hela airbagen men då gäller inga garantier... Om man ska ha mercas egna bilbarnstol är den framåtvänd, vem vill ha det så? Det finns bara två saker att välja på då: Ha barnstolen i bak eller köpa ny bil! Hm....

Vad göra?

• Du är allt

Jenny73 har ni er barnstol framåtvänd? Känns det bra? Själv tycker jag det skulle kännas otäckt med tanke på riskerna vid en krock...

• jenny73

Nej, vi har den bakåtvänd på passagerarplatsen. Nu är vår tjej snart 1 år och börjar växa ur den. Tycker att stolen sig sig är bra men den är alldeles för klumpig och tung att använda till att bära den lilla bebisen i till och från istället för att använda vagnen.

• johanna02

jenny73-och ni har köpt en bilstolen på mercedes? en sån med sensor i för att kopla ur airbagen??

tjo

• johanna02

oj såg ditt andra inlägg nu:)

• UllenK

Vi har en mercedes, och har ett babyskydd med bas från akta graco, vi köpte bilen när vi redan hade ett barn och babyskydd och ville varken byta bil eller skydd så det blev att sätta det bak, köpte en spegel istället och kan på så sätt se lillan och stanna bilen om det är katastrof. Känns skönt men visst hade jag gärna haft henne fram. På vår 290 fick man inte kopplar ut airbagen och när jag frågade om bilstolar mm på firman sa dom att det är 6000:- för den framåtvända och han rekommenderade det inte, just för att det var för framåtvänt. Så nu har vi köpt en maxi cosi moby björn att ha i mitten bak. Babyskyddet har gjort sitt för denna gången Lycka till

Mitt hjärta är förlorat för alltid, Nina 5/7-04 o Elsa 16/9-06, såååå älskade
  • johanna02

ingen som ska sälja sitt mercedes-babyskydd??

• jenny73

Nopp, inte än...men om ett år sådär kanske..Hoppas att du hittar på Blocket (kolla allaannonser.se istället) Det borde ju finnas en god eftermarknad på dem då de kostar en slant och barnen växer ur dem rätt snabbt...

• johanna02

är så lat orkar inte leta..då köper jag en ny:) vet ju aldrig på blocket om de varit krockade..kändes bara mer säkert här:)

Svar på tråden Babyskydd i Mercedes...