• Alice

någon som haft urinvägsinfektion MYCKET TIDIGT i graviditeten?

vid befruktning (alltså v. 2) eller fram till v. 9 (då de flesta organen bildats. Barnet kan bli missbildat av urinvägsinf. (ovanligt, men förekommer t ex förhöjd andel cp-skada). jag hade uvi v. 2-3.

kan ni som också hade uvi TIDIGT (alltså inte efter v. 15) säga hur det gick för ert barn? friskt eller skadat på något sätt, om än liten skada?

stort tack.

• Svar på tråden någon som haft urinvägsinfektion MYCKET TIDIGT i graviditeten?
  • Caro Lin e

Jag har haft UVI tidigt i alla mina graviditeter. Har fått ett sent mf och två friska barn.

• gravida06

hade de två gånger under min grav. o har en kry liten dotter på 9 månader

• 2äggmamma

Hade flera uvi under min förra grav... Det blev fullt friska tvillingpojkar
    (konstaterades senare att jag hade GBS så om de inte redan kollat det på dig, be dom göra det)

Lycka till

• 3barn

Jag hade uvi 2 gånger tidigt i grav med min första dotter....hon är nu en frisk & kry tjej på 8 år.

• Gosan83

Hade UVI i ca vecka 3 och har nu en helt frisk dotter på 5 månader

Stolt mamma till Eleanor 20061109
  • MartinaE

Freja mår bra, jag hade det alldeles i början, tror det var v.4 eller nått sånt =)

• Impertiff

Jag hade tre STORA urinvägsinfektioner under graviditeten.
    Den första upptäcktes vid inskrivningen i v. 10 tror jag det var.
    Jag skriver upptäcktes för jag märkte aldrig av dem!!! Otroligt men sant. Har haft uvi förut och vet hur illa det känns men dessa kände jag inte av och de var kraftiga - gav rejält utslag på mätningarna.

Dottern föddes i alla fall på bf och var stor och fin.
    Frisk och kry.

• Mamman med två pojkar

Jag hade också urinvägsinfektioner under hela senaste graviditeten och fick äta mediciner och gå på många läkarbesök.
    Men det gick bra, jag födde en jättefin pojke och allt var bra efter förlossningen.

Svar på tråden någon som haft urinvägsinfektion MYCKET TIDIGT i graviditeten?