OB på valborg?
Är det någon OB-ersättning om man jobbar valborgsmässoafton? Jobbar kommunalt.
Är det någon OB-ersättning om man jobbar valborgsmässoafton? Jobbar kommunalt.
Ja, jag tror det. Det är en dag mella två röda dagar. Tror att det går som helg ob.
tror att det bara är 1maj man får OB och då B-tillägg
MIn man jobbar oxå kommunalt och dom har inget extra, vanlig dag...
Helt vanlig dag...
Nej, det är inte en röd dag.
Inom äldreomsorgen så har vi OB från måndag kl 19 tror jag det är och sen till ons kl 07 och det är helg OB som gäller.
Alltså själva 1 maj är den röda dagen.
asch då, jag önsketänkte lite
Tack för era svar!
Nej, det blir som en vanlig dag såvida du inte jobbar natten till 1 maj, för då blir det ju lite extra på natten och morgonen den 1 maj
jag jobbar också kommunalt. Men vi har helg-OB på måndag!
På mitt jobb har vi då OB på klämdagar, dvs även på måndag. Och här är de inte givmilda i onödan
" * Tid från kl. 00.00 till kl. 24.00 på lördag, söndag, helgdag eller dag som föregås och efterföljs av söndag eller helgdag, varvid jul- och nyårsafton jämställs med helgdag."
det borde ju vara tillämpbart?
Hm, men då skulle man ju ha OB den 30 december och 23 december också... Nä, vi har ingen OB, det är ju en vanlig dag men folk försöker kanske att gå lite tidigare...
skorpan99: Varför skulle man vara ledig 23 och 30 december? Varken julafton eller nyårsafton är röda dagar...
Pumpkin: i giftgrodans citat stod det att jul och nyårsafton jämställs med helgdag... och då skulle ge OB-tillägg men jag kan ha missuppfattat...
I min kommun är det OB from imorron fredag kl. 19 fram tills på tisdag kl. 07. Alltså hela helgen.
Onsdag kl. 07 ska det vara.
skorpan99: Ja men då måste ju 23 och 30 december vara på en måndag i så fall för att man ska få OB då, och ja, det brukar man få på många arbetsplatser