• nerys77

Pappa fyller 70!

Hjälp!
    Min pappa fyller 70, och jag har ingen aning om vad han ska få. Han vill inte ha några saker, "upplevelser" går inte heller, han är ingen upplevelsemänniska. Finns det nån därute som har nåt tips på en superpresent till någon som inte vill ha en present?

• Svar på tråden Pappa fyller 70!
  • Jewell

Ge pengar till en välgörenhet i hans namn eller köp en stjärna i himmeln..
    Finns att beställa på nätet men jag minns inte adressen.
    Eller adoptera ett djur i hans namn på Auckland zoo, man får adoptera ett djur i ett år och under det året får man uppgifter om hur djuret mår osv...

• Leaaa

Eller så köper du en korg som du har i goda grejer...tycker han om gott vin så kan du ha den teman etc...

• nerys77

Jewell: Det var en fin tanke, men då skulle han säga att det var bättre vi behållt pengarna själva... Han är inte så mycket för välgörenhet, min käre far.

Leaaa: Jag har funderat på att göra något sånt.

Tack för tipsen! Fler någon?

• molly7272

Min pappa fyller 60 i januari & lika där med, han gillar whiskey så har hittat en liten trätunna(whiskeytunna) på systemet med en whiskeyflaska i...tror att det är 2 1/2 liter.

• nerys77

molly7272: Ja, det är en jättebra idé. Men (tyvärr) så har hans sambo bjudit honom på en Cypern-resa, dom är iväg den här veckan, och han sa själv att han skulle köpa whiskey på tax-freen...

Han är hopplös min pappa

• molly7272

Viklen otur att han skulle köpa där då, men kanske tunnan kan vara rolig iallafall om han nu inte köper en tunna där

Svar på tråden Pappa fyller 70!