• Arrax

Bulgarien Sunny Beach

Hej. 

Jag och min familj ska åka till Bulgarien och Sunny Beach den 17 maj,
    och nu undrar jag om någon varit där och har tips på:

Vart man kan äta gott och billigt?
    Vad man ska handla som är billigt?
    Någon utflykt som är värd att åka på?
    m.m

Jag vill ha tips på allt som gäller Bulgarien och Sunny Beach.

Tack på förhand. Cool
    (¯`°?.¸ ♥ Samlar krafter ♥ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Bulgarien Sunny Beach
  • Jojjanna

För ett antal år sedan var jag i Albena som ligger lite högre upp längs kusten i Bulgarien...

Vi åkte på en dagstur till staden Varna och där kan jag rekommendera att gå på den stora marknaden och fynda.
    Om du gillar keramik så har de en hel del sånt där som är fint och billigt...

Deras shopskasallad med riven fetaost går bara inte att missa, den är supergod!

Hoppas ni får en trevlig resa!

• Fiffis

Jag själv har aldrig vart där, men mina föräldrar och min syster.
    De tyckte inte att det var nåt vidare roligt eller bra där, och skulle aldrig kunna tänkla sig att åka tillbaka.
    Men jag hoppas ni får det trevligt för smaken är ju som baken!

• summer06

ja har vart på Sunny beach. Där vi bodde var d som en marknad varje dag...me jättebillgar kläder m.m.

Utflykt då ska ni absolut åka till gamla stan (nessebar), som ligger på en halv ö...Jättemysigt!

Tyvärr kommer ja inte på namnet på några restauranger..men maten va super go å billig...förutom att d va lite dåligt kryddat!

Tycker att sunny beach va jättebra.. kan absolut tänka mej att åka tillbaks!

(¯`°?.¸ ღ ♥ Adrian 2oo6o614 ♥ Bebis i magen 2oo71o25 ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Jojjanna

På flyget hem berättade en kille att han druckit champange hela veckan för det var superbilligt!

• Arrax

Tack för era tips och synpunkter.
    Jag hoppas jag och min familj kommer att ha det varmt och skönt, det är det viktigaste.

• SVejsan

Maten varierar i kvalite...
    Bästa valet är Bulgariskt, Grillat , Kina... Övrig "internationell mat" är svajjig,

Vi var dit i somras och åt gärna på restaurang Condor (tror jag den hette) uppe vid genomfartsleden (dock i lummiga omgivningar) - här åt även bulgarer - vilket är både ett tecken på prisnivå och matkvalite...Dock så kunde de vara lite förvirrade där när det gällde servicen, trevlaga var de dock...

Klädkopior/skärp är billigt.De Säljer pirat CD/DVD:er av skiftande kvalite för kring 50 sek.

Åk på egen hand till Nessbar (båtar går i skytteltrafik från den centrala bryggan i sunny beach till Nessebar)

Angående Sunny Beach - Det är ett chartergetto med mycket tingeltangel, det är hyggligt billigt, mycket festande bland "kidsen". Och kanppt inget är genuint inom området. Förbered er för det så blir ni inte så chockade när ni kommer dit...Vi var nöjda och fick det vi ville : Miljöombyte, sol,bad, billigt leverne. Har man mer förväntningar än det åk någon annanstans. MEN Stranden är trevlig. Och stora delar är avstängd för biltrafik.

Var bor ni?

• Arrax
    SVejsan: Oj vad mycket info. Tack så mycket.
    Vi åker med Apollo och ska bo på ett hotell som heter Atos. Det verkar ligga lite utanför själva "stadskärnan" Sunny Beach. Vi är medvetna om att det är ett "fest" ställe vi åker till, men vi får hoppas att det inte har kommit så mycket turister redan utan de kommer till sommaren.
  • idomini

Jag har vart i Sunnybeach och skulle inte åka dit igen. Maten är smaklös och det var hotellbyggen överallt MEN stranden var bra!

• LuRiGaBlAdLuSeN

Handla billigt och äta billigt gör man ju överallt. Är ju iof 3 år sen jag var där men hört att det fortf är billigt. Då var det iaf nästan äckligt billigt. En pannkaka med sylt 5:-, En halvliters öl (som var mycket god enligt öldrickarna på vår resa) 5:-, en burk pepsi kostade däremot nästan 15:-, VAtten i affären för några ynka kronor. Likaså frukostbullar. Middag ute på trvligt restaurang för 60:-. Så var det då, men jag vet som sagt inte om det har ändrats eller ej.

Svar på tråden Bulgarien Sunny Beach