• leyley

Kassakort..

Är helt ny på det är med att stämlpa och alla dess kassakort..
    Kan man skicka in alla i ett kuvert eller måste man skicka in alla var och en för sig??

tacksam för svar!

♥ Vilde William är min älskis♥ alw.bilddagboken.se
  • Svar på tråden Kassakort..
  • Poffan

När jag fick ihop många så slängde jag ner dom i ett kuvert och pengarna kom som dom skulle..

• Tinka70

Du måste skicka dem som de är alltså var för sig då de läses av en maskin och den kan inte öppna kuvären!

• Pikku Enkeli

Jag var tvungen att skicka ett och ett, inte alla i ett kuuvert. Kanske är olika beroende på a-kassa.

[[Winners never quit. Quitters never win.]]
  • Novus

Tinka Men man tejpar ju igen, öppnar maskinen dem då?
    Ja, du kan skicka in i kuvert, har själv gjort det många gånger

• Tinka70

poffan: då skickade du dem till en handläggare väl? Och inte till inläsningscentralen som det står på baksidan? Fats det kan ju va olika på olika a-kassor, va vet jag? Men metalls ksa skickas en och en med frimärke på varje!

• Tinka70

Mina tejpas inte nånstans, vem som helst kan läsa dem (om de får in handen i brevlådan eller är brevbärare iaf)

• kidA

man kan ju inte skicka in kassakort som inte varit liksom.
    så man får skicka ett o ett varannan vecka. eller skaffa kod till internet så du kan skicka dem elektroniskt.

• xenaa

grejen med dessa korten är ju att man ska aktivt söka arbete och genom att skicka alla korten där man kryssat i arbetslös, vad får dom för tanke där egentligen.

så därför ska man skicka in dom ett kort för sig där sista datumet är tex 25/4 alltså idag då skickas dom idag. så har jag fått veta iaf.

♥Är i v.33 - BF 16 juni - 53 dagar kvar♥
  • Nenne 71

Till metalls och kommunals skickas korten ett och ett. Inte i kuvert och inte ihoptejpade.

• Poffan

Tinka70 Jo jag skrev bara adressen som stog på baksidan av korten på kuvertet.

Leyley, det är nog bäst att du ringer din a-kassa och frågar hur dom vill ha det =)

• Beach

Jag skickar kortet som det är till inläsningscentralen.
    En gång skickade jag in ett lite i förväg, för jag visste ju att jag inte hade nåt jobb den veckan ändå. Men då skickade de tillbaks det.
    Så det gör jag inte om.

• Hannah76

Min tejpade man inte igen o fick inte lägga i kuvert, efter som de sändes till inläsningscentralen. Adressen var förtryckt på baksidan, det vara bara att sätt på ett frimärke. Men kolla om du inte kan anmla på nätet istället, så slipper du strul med borttappade kort o kort som blivit blöta med posten o då är oläsliga.

• Novus

Nenne71
    Jag har kommunal och jag sätter alltid en tejp på... eller har skickat i kuvert om det vart två kassakort

• Tinka70

kidA och xenaa: Jag tror inte att de som skickar många kort samtidigt skickar för de veckor som inte varit, de sammlar nog på sig ett gäng! Själv skickar jag alltid in två åt gången så jag får pengar en gång i månaden i stället för varannan vecka.

TS kolla med just din a-kassa så det blir rätt för här var det många skilda bud.

• leyley

hehe, tack för alla olika svar

Jag ska inte heller tejpa.. Jag har kort ända från januari som ska in, jag pratade just med a-kassan och hon sa att jag skulle skicka in alla kort idag eller helst imorn senast för att få pengarna nästa vecka..

Har ju en del lösa papper som ska med oxå men kanske ska skicka i olika kuvert eller allt var och en för sig

♥ Vilde William är min älskis♥ alw.bilddagboken.se
Svar på tråden Kassakort..