Förskollärarutbildning på distans.
Hej på er!
Jag har sökt förkollärarutbildning på distans till hösten. Finns det någon här som läser den utbildningen på distans? Hur tycker ni det är att läsa en sån utbildning på distans?
Hej på er!
Jag har sökt förkollärarutbildning på distans till hösten. Finns det någon här som läser den utbildningen på distans? Hur tycker ni det är att läsa en sån utbildning på distans?
Hej! Jag läser den utbildningen och jag tycker den är kanonbra. Har man motivationen där och viljan, samt intresset så tycker jag att du ska söka den. Ett bra alternativ om man inte vill flytta på sig!
PetraB: Vad roligt att du gillar den utbildningen. Berätta gärna mer om hur ofta ni träffas, arbetar ni grupp, via nätet mm mm mm
Är så nyfiken
Jag läser också den på distans. Vi har träffar var fjärde vecka och då är det hela veckorna, mån-fre. Arbetar mycket på egen hand och genom internet.
Vart har du sökt?
Tussilagoflickan: Låter ju kanonbra! Jag har sökt i Luleå. Och där skall man träffas 2-3 dagar var femte poäng.
Hur tycker du att utbildningen är? Fungerar det bra att läsa på distans?
För mig funkar det kanon att läsa på distans, men det kräver självdisciplin. För man har ju ingen som säger vad man ska göra dag för dag, man måste själv se till att det blir gjort...och ibland är det svårt väldigt svårt.
Men annars, supernöjd men jag läser bara första terminen så det kan ju ändra sig!
Vi träffas på telebildsföreläsningar varje onsdag och vi arbetar inom gruppen om vi vill genom fysiska träffar, annars så kan ma köra träffarna via nätet. I och med att i min grupp bor vi nära varandra så vi har den möjligheten att träffas. Utöver det har vi "närträffar" ungefär 1 gång i månaden på universitetet...
Tack för era svar
Nu har jag en fråga till Ni som har läst på distns (100%) går det att jobba lite samtidigt? Jag har redan lånat 3 år sen tidigare så jag vill ta så lite lån som möjligt.
Jag läser med en som jobbar heltid, det är tufft men det går. Men det hänger på att man kan styra schemat, för man måste ju vara närvarande på skolan när det inneveckor och sedan är det ju praktik.
Jag kan dock säga att jag skulle inte orka jobba och plugga, men det är jag det
Åh, så intressant. Har själv fundererat på att söka förskollärare, men visste inte att den fanns att läsa på distans
Varför sökte ni att läsa på distans?
Hur fungerar det med studier och så? Hur lägger man upp sin planering? "Du ska kunna ditten och datten fram till det datumet"? Eller?
Hur länge är ni borta på träffarna?
Hur fungerar det med tentor, praktik o.s.v.?
Är utbildningen lika lång som om man läste på "vanligt vis"?
corona: Det finns förskollärarutbildning på distan på en del orter. Jag har sökt på min hemort fast det även finns den "vanlgia" utbildningen. Jag har sökt distans för att själv skall kunna påverka hur jag vill lägga upp mina studier. Jag har även tankt jobba lite samtidigt. På den skolan jag har sökt så träffas man 2-3 dagar vart femte poäng. Och mycket av studierna sköts via nätet. Utbildningen är på 3½ år...som vanligt.