• Wiken

Ikea-kök- någon som har det?

Vill så gärna ha nytt kök så nu undrar jag om det finns någon som har ett Ikeakök och som fått det installerat utav proffs? Vad kostade det på ett ungefär? Vet ju att kökspriserna varierar men har väl tänkt något i mellanklassn.

• Svar på tråden Ikea-kök- någon som har det?
  • MalinAnnaJosefine

Min sambo är rörmockare. Och han säger att så länge man bara köper skåp och luckor och sånt från IKEA så är det helt okej. Men man ska visst inte köpe deras kranar och vaskar. Dom håller kanske en månad sen är det dags att byta igen.
    Bara ett litet tips!

• Wiken

okey... ja vi hade bara tänkt oss skåpen därifrån.

• Linda365
    MalinAnnaJosefine skrev 2007-04-25 17:01:00 följande:
    Min sambo är rörmockare. Och han säger att så länge man bara köper skåp och luckor och sånt från IKEA så är det helt okej. Men man ska visst inte köpe deras kranar och vaskar. Dom håller kanske en månad sen är det dags att byta igen. Bara ett litet tips!
    Håller kanske en månad??? Nej där har du nog fel.
  • MalinAnnaJosefine

Jag hade faktiskt IKEA kran i en lägenhet där jag bodde innan. Och kranen höll inte standarden. Man ska inte behöva byta packning efter en månads normalt slitage!

Linda365 skrev 2007-04-25 17:04:53 följande:
    Håller kanske en månad??? Nej där har du nog fel.
  • Linda365
    MalinAnnaJosefine skrev 2007-04-25 17:07:02 följande:
    Jag hade faktiskt IKEA kran i en lägenhet där jag bodde innan. Och kranen höll inte standarden. Man ska inte behöva byta packning efter en månads normalt slitage!
    Vårat kök är 6 månader gammalt och vi har inga som helst problem. En väninnas kök från Ikea är 4 år gammalt och inte heller där några problem,så allt behöver ju inte vara skit.
  • Sophie

Vi har haft VVS-hantverkare vid olika tillfällen i vår bostad. Enligt deras uppfattning skall man absolut satsa på kvalitet vad gäller kranar dvs ej IKEA eller HAFA. De hantverkare vi haft kontakt med har berättat diverse skräckhistorier och vägrar helt enkelt att montera dem.

• LenaLotta

Vi har både kran och ho från IKEA. Hade jag gjort köket nu hade jag valt något annat. Men de är helt ok, de fungerar och har hållit mer än en månad. Har inte behövt byta packning.

• Dundermamman

Vi har ett ikea-kök med ikea´s diskbänk men FM mattsson blandare.
    Vårt kök kostade 27 500:- , i det ingick stommar, nexus ek-luckor, handtag, dörrdämpare och måttbeställda bänkskivor! Se gärna bilder i mitt galleri

• erika86

Jag hade ikea kök i gamla lägenheten. Vasken var verkligen värdelös. Jag bodde där i 6 månader och ytan på metallen hann bli konstig och ful, så blir det ju inte på de dyrare varianterna.

• Isaksson

Vi har vask och kran från IKEA och det har vi haft i snart 3 år utan minsta problem......

• Venusmannen

Vi har också kökskran från IKEA, och den har fungerat i över tre år utan problem. Klart att rörkrökarna snackar skit om dessa, då de ju hellre vill sälja en..

• yttik

Halloj! Det där med IKEA kranar...Köp kranen hos IKEA o byt istället rörmokare. D e bara gamla skrönor....IKEA har precis samma certifikat som alla andra återförsäljare av kranar och dessutom 10 års garanti. D ni!

• EmPet

Vi har köpte ett kök från IKEA för ungefär 1 år sedan, inklusive vitvaror mm. Vi monterade och satte upp det själva. Det enda jobb vi behövde leja för var rörmock och el. Diskbänken är det enda jag kan känna mig en aningen missnöjd med.

• Miss Lau

Vi har Ikeakök och är nöjda. Har både vask och blandare från Ikea, de är visserligen bara 1 år men hur bra som helst. Vår rörmokare sa inget speciellt utan monterade bara. Kanske är Ikeas blandare inte lika bra som tex Mora men det skiljer mycket i pris!

• Pinup Car Cruiser
    MalinAnnaJosefine skrev 2007-04-25 17:01:00 följande:
    Min sambo är rörmockare. Och han säger att så länge man bara köper skåp och luckor och sånt från IKEA så är det helt okej. Men man ska visst inte köpe deras kranar och vaskar. Dom håller kanske en månad sen är det dags att byta igen. Bara ett litet tips!
    Vår kran har hållt i över 6 år så det är nog bara snack. Har aldrig behövt byta packning heller.
    Klart prisvärt att köpa på IKEA.
  • lill linda 82

vårat kök från ikea är det inte heller några problem med....vi har bott här i över 6 mån nu o vasken och kranen håller än!

• Selmagumman

Vi har Ikea kök och det var prisvärt. Perfekt om man vill byta kök om typ 20 år igen...kika in...

• lill linda 82

(glömde skriva att jag har bilder på mitt kök oxå på min sida. det är jag som ritat det och min sambo o hans far som satt upp det.)

• Bettyblomma

Vi har allt förrutom diskhoar från IKEA, de blir så fula efter ett tag. Blandarna funkar toppen, och resten av köket såklart! Vi monterade, drog el o vatten själva så jag kan tyvärr inte svara på vad det kostar att montera. Vi har duvbos gråvita luckor och trivs så bra med det! Lycka till!

Svar på tråden Ikea-kök- någon som har det?