• bumbelibum

Vill fixa en myshörna. Någon som har tips?

Tänkte ordna en liten myshörna till vår dotter som är 13 månader. Hon gillar att sitta och kika i sina böcker och att gosa med kuddar och nallar, så vi tänkte fixa en plats för det i hennes rum. Någon som har bra tips på hur man kan fixa ett mjukt mysigt underlag? Blir så bökigt med ihopvikta täcken och filtar. Skulle hellre vilja ha någon typ av madrass som man kan klä med något snyggt tyg. Någon som gjort något liknande?

• Svar på tråden Vill fixa en myshörna. Någon som har tips?
  • Tarren

Vi köpte en "barnmadrass" och hade färglada påslakan över. Och så en massa kuddar förstås.

• Nenne 71

Finns uppblåsbara madrasser som är mjukt på.
    En stor mjuk matta
    Mjuk hundbädd med kanter. Låter kanske inte så trevligt men kan tänka mig att dom är sköna att ligga/sitta i.

• bumbelibum

Ok, det var ju fiffigt. Hur stor är en sådan madrass och var köpte ni den?

• Freiya

jag kan ju berätta hur jag har funderat på att vi ska göra i lillans rum.
    vi har en 120-säng där nu, min gamla resårmadrass som bara står på 4 ben, har det som gästrum. jag tänkte att det e ju alltid bra att ha en extrasäng om folk vill sova över, för det händer ibland.
    jag tänkte ta av benen på sängen och låta den ligga på golvet i ett hörn och lägga en matta över, som går över madrassen och sen ner på golvet så att madrassen inte syns, utan att det blir mer som ett podium.
    där tänkte jag ha en massa kuddar och filtar, och bygga nån slags koja antingen med filtar, eller med ett litet lektält eller nåt. och en liten lampa.
    får man då gäster som ska övernatta, så har vi ändå en extrasäng kvar.

• RulleBulle

Vi köpte madrass på metervara som jag klädde in med tyg och la på golvet. Sen hade jag 3 jättestora kuddar i 3 olika färger som jag lutade mot väggarna. Därtill lite gosedjur och leksaker. Det är en mysig hörna som vi både myser och busar i.

• lolloP

klä in en madrass, lägg några kuddar som ryggstöd, sänghimmel eller hängande tygtak, en myslampa och en korg/inklädd kartong som boklåda brevid.

• bumbelibum

RulleBulle - var fick ni tag på madrass på metervara? Det låter ju alldeles utmärkt.

• AnnaS84

På ikea kan man ju köpa runda sängar som kommer i 4 delar... Köp 1 del o sätt i en hörna, o på med lite filar o kuddar. Super mysigt!
    Vet dock inte vad det kostar- kan hända dom är dyra.
    Vi har sån på förskolan där jag jobbar.

• Mamma Ingela

Vi tog delar från en madrass från en växa säng (köpt på ikea för ett antal år sedan) Sen klädde vi dom med röt tyg. Den stora madrassen på golvet och två små mot väggen. Och massa kuddar!

• kyokushin

Jag har tagit en vanlig 90-madrass som jag först har dragit över IKEAs madrass-skydd (min kille är bara 5 månaders och kräks och dregglar en massa) och sen har jag tagit ett vanligt madrass-skydd från IKEA som jag färgade grönt.
    På madrassen har jag bland annat en massa blom-kuddar (ser ut som blommor i klara färger och är ca 30-40 cm i diameter) som finns på Hornbach här i GBG, det har blivit en jättemysig "gräsmadrass" som många av barnen som besöker oss som är lite äldre gillar mycket.
    Det är väligt skönt att madrassen är skyddad och att det är lätt att tvätta överdragen.

Svar på tråden Vill fixa en myshörna. Någon som har tips?