Är det djurplågeri att ha kläder på djur?
Tycker ni att det är djurplågeri att sätta på djur kläder? Nu menar jag inte täcke på ex draghundar efter ett lopp utan en skinnjacka på en mops odyl.
Tycker ni att det är djurplågeri att sätta på djur kläder? Nu menar jag inte täcke på ex draghundar efter ett lopp utan en skinnjacka på en mops odyl.
mjaaa...beror väl lite på vad djuret tycker om det.. visar djuret missnöja så är det väl eett slags plågeri..men en del djur verkar trivas rätt bra i kläder, så då tycker jag inte att det är plågeri..
Djur har päls, ja förutom vissa då då. De behöver inga kläder för att hålla värmen.
bara en industria att få pengarna att rulla och inget annat.
Jag tycker inte att det automatiskt är plågeri men ibland när man ser en utstyrslad liten jycke som inte kan gå för sina kläder så är det definitivt det!!
Så länge hunden inte har ont av det är det ju inte djurplågeri. Sen att jag tycker att det iblnd blir för mkt är en annan femma...
Ibland. Vissa hundar har ju faktiskt inget emot det. Men om de har ngt emot det så är det misshandel...
Jag kan bara tala om egen erfarenhet av hundtäcke som värme på vintern- men det tyckte min hund var mysigt.... Så jag kan tänka mig att nadra hundar faktiskt tycker det är oki med tröja eller dyl . Och då är det inte djurplågeri....
Ibland. Min hund tycker om att ha kläder på sig när jag provat. Men det är inget han går omkring med, har bara provat på skojs skull.
Fast han har en tröja som han har på sig när det är riktigt kallt på vintern. För han kan verkligen frysa även om han har päls. När han har tröjan på sig går han gärna långa promenader osv, när det är typ 10 minus och under.
ibland..beror på ras mm
Nej, inte om de har det för att de fryser. Om man däremot gillar att klä ut sin hund kanske man ska fundera på i vilket syfte man skaffat den...
Nej, men lite fånigt kanske.
Nej, så länge det inte begränsar dem.