• AmandaPitkänen

feber igen trots penecillin??

Sixten (2 år) påbrjade sin penecillinkur i söndags då han hade dubbelsidig öroninflammation. (igen *suck*) Men nu idag, på fjärde penecilindagen så fick han feber igen (ca 39 grader)!! Varför? Han har varit väldigt låg hela dagen och dessutom har han klagat på "ajaj" och även tagit sig för örat nån gång. (men det e ju svårt när han e så liten och inte riktigt kan prata än) Kan det vara öronen igen? Snart e ju kuren slut, borde ju gå över då tycker man...

• Svar på tråden feber igen trots penecillin??
  • ThereseA

det kan hända att han behöver ha en ny kur medicin.. min dotter har haft mkt problem med öronen :0(
    så ring å prata med vc.

• Maggis Nervis

Vad är det för penecillin??? Antibiotika tar ju inte feber det kan man få ändå, men det ska ju ta hand om öronen! Hur är det när han ligger ner? Blir han gnälligare då?

*Vilda babyn i magen och Vilda barnet utanför*
  • AmandaPitkänen

Maggis Nervis: Nä men feber får man ju pga av öroninflamationen oftast och jag tänkte om öroninflammationen var på väg tillbaka igen, men jag vet inte. Nja, nä han verkar inte så märkbart gnälligare just när han ligger ner, han har ju varit väldigt låg och legat ner en del idag och det har ju gått bra. Men ibland har han klagat på ajaj oxå när han legat ner. (bla då han tog sig för öronen)

• AmandaPitkänen

Kåvepenin glömde jag säga att det var.

• Maggis Nervis
    AmandaPitkänen skrev 2007-04-25 21:44:14 följande:
    Kåvepenin glömde jag säga att det var.
    Då kan det vara så att Pen. inte har bitit ord. Det har hänt min tjej... Jag tycker att du ska ringa till vc imorgon o be o få komma ner till dom, det kan hända att killen behöver en bredare penecillin sort typ amimox eller spectramox....
  • markattan

hm...Feber är ju klart en raktion på en infektion eller inflammation....även om man äter pencilin kan man väl ha feber?! själva tillståndet är ju det som pencilin tar bort....febern har man ju för att "driva" ut skiten....

Ne detta är inget fakta mässigt....

• Maggis Nervis
    markattan skrev 2007-04-25 21:50:20 följande:
    hm...Feber är ju klart en raktion på en infektion eller inflammation....även om man äter pencilin kan man väl ha feber?! själva tillståndet är ju det som pencilin tar bort....febern har man ju för att "driva" ut skiten....Ne detta är inget fakta mässigt....
    Jo men jag har för mig att det är så med.. Dottern och killen har haft feber även vid antibiotika-kurer... O driva ut är ju bara logiskt! Det är ju kroppens sätt att reagera på att nåt är fel!
  • cimma82

Jag får hålla med inläggen ovan... tycker att det låter som att infl. inte har gått över. Kåvepenin biter tyvärr inte på alla barn (som min son sista gången han hade ö-infl, då fick han Kåvepenin och infl gick inte över föränn han fick spectramox.) Mox penicillinet sätter de helst in som sista utväg då det tydligen ska vara lite vassare. Men ring till vc i morgon och be att få komma ner så de kan ta en titt i örat. 

• asaA

Man kan ha feber trots antibiotika kurer men febern ska inte stiga igen, stiger febern under pågående kur så har inte kuren tagit som den ska.

• tifo80

Mina barn har det bara hjälpt med spectramox säg att du vill ha det!

Svar på tråden feber igen trots penecillin??