Tips på tårtfyllning !
Hej !
Jag vill ha tips på enkla tårtfyllningar, som går snabbt att göra, men ändå inte är det gamla vanliga såsom, vaniljkräm och hallonsylt !
Mvh tomcar1
Hej !
Jag vill ha tips på enkla tårtfyllningar, som går snabbt att göra, men ändå inte är det gamla vanliga såsom, vaniljkräm och hallonsylt !
Mvh tomcar1
Min svägerska hade blandat ihop smält blockchoklad med cremefraish (blir aldrig klok på stavningen) det var supergott!!!
Jag gjorde en med jordgubbsfromage/mousse och chokladfromage/mousse i påsk, den var supergod! Såna Ekströms pulver som man blandar med mjölk. Fräscht med mousser!
Jennie S...bara de två ingrediensena ? Skär de sig inte ?
tessan8micke...okej, tack för tipset. Någon mer ?
Nej, det hade inte gjort det i hennes tårta iaf. Det blev lixom en lite syrlig chokladsmak på det. Hon hade jordgubbar ovanpå, det passade jättebra till.
Åhh...
Dumlekolakräm är underbart god... och enkel..
Värm 3dl grädde i en kastrull och ner med en påse dumlekola.. Rör tills dumlen smält och häll upp i en bunke. In i kylskåpet och låt stå tills det är riktigt kallt! Vispa med elvisp tills den är så fluffig och hård som du vill ha den. (viktigt att den är kall innan vispning).
SMmmmmaskigt!
Rimmis...tack för tipset. Det lät smaskigt !
Mvh tomcar1
vi ska ha kalas på tisdag å då ska sonen ha en döskalletårta! vi beställer den visserligen å hon rekommenderade jordgubb å vit choklad! låter smaskigt!
vet nån om det e överpris för en tårta (döskalle) till 20 pers som kostar 260
krossad ananas o grädde är gott
Chokladmousse fyllning - Koka upp 2,5dl vispgrädde och häll över 75 g mörk choklad med hög kakaohalt. Rör tills chokladen smält helt. Låt svalna, måste bli kallt. Vispa med elvisp!
Sessan 85 - Nä, jag tycker att det låter som normalpris för en specialtårta.
Sessan85: 260 kr för en tårta till 20 personer är ingenting...
Jordgubb och vit choklad är smaskens. Jag ska göra en tårta på måndag och jag ska ha vit chokladmousse och jordgubbsmousse... Chokladtäcke över... MUMS!
rimmis:
tror oxå att det va ett bra pris, kollat runt på internet nu precis!
rimmis: jag skulle ta mycket, mycket mer... om jag skulle ta på mig en beställning vill säga.
mosa banan med lite grädde o så tar du frysta hallon tinar dom o mosar dom med lite grädde lägg varsin fyllning i varje tårtbotten ovanpå har du vispad grädde som du först täcker tårtan med, sen riven choklad smarties ananasskivor i burk lr färsk ananas spelar ingen roll o hela hallon lr jordgubbshalvor o blandat strössel lr såna där silverkulor lr blåa lr va du nu tycker e fint hursomhelst så tycker jag den här varianten som e mycke enkel o lätt o göra e jättegod
Så många sidor som jag har varit inne på i mina dagar.... hehe.. men den har jag inte sett..
Sessan85: Jag har aldrig sett någon så billig, så du ska verkligen slå till. Billigaste jag vet är runt 25 kr *ler*
rimmis: jamen då e det verkligen superbra!
vi har redan beställt den å på tisdag ska vi hämta den!
kommer säkerligen beställa därifrån igen, om det e så billigt så är det bara besvärligt att göra själv när man inte har det intresset!
tack för alla tips. Får se vad det blir imorgon, på fördelsedagen. Nu har jag ju fått svårt att bestämma mig : )
Mvh tomcar1