• babykaboom

har ni bytt ut kök och badrum??? kostnad??? råd??? tack! :_)

Hej hopp,

här kommer jag med ännu en av mina tjatiga frågor angående vårt eventuella lägenhetsköp!

Nu är det så att vi tittat på lögenheter där antingen köket och/eller badrummet behöver fixas och renoveras total. Så mina frågor är:

- Vad kostar det på ett ungefär att renovera ett kök?
    Det är ett ganska litet kök, typ 10-15 kvm från 40-50talet. Allt behöver bytas ut. Men det behöver inte vara lyx varianter. IKEA kök blir bra. Lägga trägolv etc

-Vad kostar det ungefär att renovera ett badrum?
    Pyttepyttelitet badrum. Nu med litet mini badkar, halvkaklat. Ska göras om till helkaklat och med dusch. Samma sak där, behöver inte vara superlyxigt. Men nytt och fräscht.

Någon med erfarenhet av detta?
    Vad kan det kosta?

Så att vi räknar med den kostnaden i våra kalkyler!

JÄTTETACKSAM FÖR SVAR!
    är värsta gröngölingen på sån här vuxenverksamhet!! Hihihi...

• Svar på tråden har ni bytt ut kök och badrum??? kostnad??? råd??? tack! :_)
  • timberhochmandie

Vi har nyss renoverat vårt badrum. Minns inte riktigt hur stort det är...typ 7 kvm? Vi har hittills betalat knappt 48 000, och då väntar vi fortfarande på räkningen från rörläggaren. (Den räkningen innehåller även toalettstol, handfat och element.)

Ska ni ha hantverkare till köket eller göra det själva?

• veronicaermanbriks

Vi helrenoverade hela vårt hus och köket kostade väl lite mer än 100 000 med nya vitvaror, luckor + stomme, golv och väggar.
    Badrummet tror jag vi betalade ca 50 000 för, då blev det helkaklat, klinkat och med ny inredning (toalett, duschblandare, vanlig blandare, handfat och skåp).

1+1 är 3..eller???
  • mee2

ca 200000 för helt nytt kök +vitvaror och hela badrummet.

• Linusina

Vi har precis totlarenoverat vårt nyköpta hus. Köket (IKEA) med vitvaror, golv, mosaik, rörmokare och elektriker gick på ganska så exakt 115 000 (Vi gjorde det mesta förarbetet själva, satte upp skåpen etc själva).

Det stora badrummet gick på 86 000 ínkl alla kostnader (vi hade hanteverkare som gjorde allt).

Gästtoaletten gick på 15 000 inkl alla kostnader(vi hade hanteverkare som gjorde allt).

?Ett hjärta som älskat är alltid ungt?
  • timberhochmandie

Ni som har renoverat badrum, hur mycket på djupet har ni gått? Vår renovering inkluderade byte av vatten- och avloppsledningar, så de slet ju ut allt utom reglarna i golv och väggar...

• Linusina

Kom på att när vi renoverade badrummet byttes även alla stammar ut, därav blev rörmokarens räkning ganska så hög den gången....

• Linusina

Timberochmandie
    Hos oss slet de ut allt, eftersom stammarna även behövdes bytas, billades golvet upp ner till källaren för att komma åt. Vi valde ett helt annat upplägg i vårt badrum mot hur det tidigare hade sett ut, så nya inneväggar fick byggas upp.

• babykaboom

Oj oj oj!

Vad dyrt det är... Hade jag ingen aaaaning om!

men så när vi är ute och tittar på lägenhet, och den är ganska så nyrenoverad så är den ju mycket mer värd än en lägenhet med 50 år gammalt kök...

Tack så jättemycket för era svar! Har verkligen varit till stor hjälp!

Nån annan som renoverat lägenhet?

• babykaboom

Så om man läser era svar så ligger alltså totalrenovering av både kök och litet badrum på ca 150.000-200.000kr...

Shit pommesfritt!

Men fint blir det!

Linusina,

vi har tänkt göra som er. Försöka göra så mycket som möjligt själva... sen satsa på IKEA!

Svar på tråden har ni bytt ut kök och badrum??? kostnad??? råd??? tack! :_)