• En helt vanlig mamma

*Har hittat annonser pa fina och billiga lagenheter i Angered.

Har hittat annonser pa fina och billiga lagenheter i Angered. Blir nu valdigt misstanksam over priserna. Finns det en anledning till att Angered ar billigare an andra fororter? kriminalitet, daliga forbindelser m.m.

Tacksam over information.

Johanna

• Svar på tråden *Har hittat annonser pa fina och billiga lagenheter i Angered.
  • näbben

Angered har ett högt ohälsotal har jag för mig. Har aldrig bott där så jag kan inte säga om det är så men det sägs att det är mycket kriminalitet där samt gängproblem. Men som sagt vet inte helt säkert då jag själv aldrig bott där.

• Labolinaa

Nu är det 7 år sen jag bodde i Götet men då hade iaf Angered en dålig klang. Men det hade iofs Kortedala där jag bodde oxå men jag tyckte det var en mysig förort att bo i. Mycket skog o sånt o det är viktigt för en norrlänning!

• Sweetie o Paddan

Hej!

Antar att det är området Angered i Göteborg du menar... Jag jobbar där och stormtrivs men skulle knappast vilja bo där.

Angered består av stadsdelarna Gunnared och Lärjedalen, gå gärna in på dessas hemsidor via goteborg.se

Kan nämna att det är ett område som ofta liknas med Malmös Rosengård och Sthlm's Rinkeby. Det är ett naturnära område, enkelt att ta lokaltrafiken in till stan men dessvärre ofta ganska fula miljonprojekts-hus. Området har en stor andel invånare med utländsk bakgrund och det är socioekonomiskt ansträngda stadsdelar.

Lycka till i lägenhetsjakten!

/Sweetie

• En helt vanlig mamma

Tack for svaren.

hrm, jag har sett bilder pa lagenheter/ radhus vilka ser trevliga ut. jag vill INTE bo i hoghus/ projects sa detta verkade lockande.

Jag har inte heller nagon vilja till att bo i gangomraden. MEN, det ar ju stortomojligt att kopa i andra delar av Goteborg.

Sedan tanker jag somsa, hur daligt kan det vara?? Vi bor i ett omrade i NYC som ar ansett halvbra, och jag tror att allting i Sverige ar tio resor battre an detta...

Hrm, jobbigt att vara mitt i flyttprocessen och soka jobb da jag inte har en aning om var de olika stadsdelarna ligger m.m.

Uppskattar era rad.

Ar det nagon som gillar Angered??

• Glass

Jag skulle inte vilja bo i angered, men sedan är jag kanske lite sjåpig. Jag vill våga gå hem på kvällen utan att känna mig rädd och det hade jag inte vågat där.
    Visst har jag kanske fördomar, men Angered har inget bra rykte och det är det som gett mig den känslan.

• bubbelubb

Hu, aldrig Angered. Läs här om Angered och annat som ligger under stadsdelsförvaltningen Gunnared. Där ser du om väldigt låg andel i jobb (52% i arbetsför ålder har jobb ELLER studier eller är i arbetsmaknadspolitisk åtgärd) och invånare har höga ohälsotal. Alltså: kriminaliteten är hög också, du tror knappt du är i Sverige:

www.gunnared.goteborg.se/prod/gunnared/dalis2.nsf/vyPublicerade/685E4B2FFEEEFDE6C1256CD3004CAFC2

Sök på www.hemnet.se efter någon lite mindre ort - där är bostäderna mycket mycket billigare. I Västergötland till ex. kan ni köpa eget hus för en rätt billig slant - mycket billigare än att hyra en lägenhet.
    Lycka till!

• julmusten

Hejsan,

Jag kanner en massa som har vaxt upp i Angered och ar ytterst normala.

Det ar en av de "samre" stadsdelarna i Goteborg, (Bergsjon ar val den andra riktigt "nedgagna" stadsdelen), men jamfort med NY sa ar det jattefint. Det ar gront och man far det inte battre an man gor det.

Om du vill kopa sa ar det dock inte basta stallet att kopa pa om ni inte vill stanna lange. Det ar svart att salja igen. Kolla in Hisingen i stallet. Dar kan du fa trevliga hus, Hisings Backa och Karra ar bra. Nara till gront, men anda relativt centralt. Aven kommuner utanfor Goteborg; Partille, Molndal, Harryda, och Alingsas ar jattetrevliga.

Har du klarat av att bo i NY kan du utan problem bo i bade Angered, Bergsjon, och Kortedala, (eller varfor inte Molndal!!), men det ar svart att salja igen, sa jag skulle nog bara hyra om jag var du!!! Angered och Bergsjon ar ratt sa invandrartata omraden, och i Sverige ar ju det alldeles alldeles fruktansvart, (jag ar ironisk, tycker inte alls at det ar hemskt, har sjalv bott i Ghettot i NY och tycker att Bergsjons sparvagn ar jattetrevlig. Har man upplevt andra "kassa" omraden pa jorden sa blir de svenska "kassa" snabbt ratt sa patetsika).

Kanner som sagt en massa som bor darute for att det ar nara till det grona och billigt. De stormtrivs.

Lycka till med flyttan, skriv om du vill ha lite mer info!!!

• amathea

Usch nej!
    Aldrig Angered!!!
    Själv bor man i Alingsås och skulle inte vilja flytta en meter närmare götet

• Mistoffelees

Är uppvuxen i Angered, Lövgärdet på 70-80 talet, trivdes jättebra då, mycket barnfamiljer, skogen tätt inpå, en sjö att bada i, då var det ett lugnt och bra område. Mina skolkamrater vara alla med svenskt ursprung, fanns få med invandrarbakgrund där under min uppväxt. De kom i början på 90-talet. Bra skolmiljö. Liten kriminalitet. Ingen direkt gängbildning. Förutom Magnussonsgänget, en grupp svenska ungdomar som härjade omkring i Angered.

Idag skulle jag inte vilja bo där, mycket gängbildning, kriminalitet, väldigt invandrartätt, få svenskar (inget fel i det i och för sig). Skulle absolut inte känna igen mig om jag flyttade dit idag, skillnade på när jag bodde där och nu är som natt och dag.

Men samtidigt tror jag många som bor där trivs jättebra, jag menar alla är ju inte kriminella som bor där, men jag skulle inte rekommendera någon att köpa lägenhet där.

• Labolinaa

Håller med julmusten

Kärra är vackert! Jag jobbade på en förskola där o och området såg jättetrevligt ut!

Svar på tråden *Har hittat annonser pa fina och billiga lagenheter i Angered.