Hejsan,
Jag kanner en massa som har vaxt upp i Angered och ar ytterst normala.
Det ar en av de "samre" stadsdelarna i Goteborg, (Bergsjon ar val den andra riktigt "nedgagna" stadsdelen), men jamfort med NY sa ar det jattefint. Det ar gront och man far det inte battre an man gor det.
Om du vill kopa sa ar det dock inte basta stallet att kopa pa om ni inte vill stanna lange. Det ar svart att salja igen. Kolla in Hisingen i stallet. Dar kan du fa trevliga hus, Hisings Backa och Karra ar bra. Nara till gront, men anda relativt centralt. Aven kommuner utanfor Goteborg; Partille, Molndal, Harryda, och Alingsas ar jattetrevliga.
Har du klarat av att bo i NY kan du utan problem bo i bade Angered, Bergsjon, och Kortedala, (eller varfor inte Molndal!!), men det ar svart att salja igen, sa jag skulle nog bara hyra om jag var du!!! Angered och Bergsjon ar ratt sa invandrartata omraden, och i Sverige ar ju det alldeles alldeles fruktansvart, (jag ar ironisk, tycker inte alls at det ar hemskt, har sjalv bott i Ghettot i NY och tycker att Bergsjons sparvagn ar jattetrevlig. Har man upplevt andra "kassa" omraden pa jorden sa blir de svenska "kassa" snabbt ratt sa patetsika).
Kanner som sagt en massa som bor darute for att det ar nara till det grona och billigt. De stormtrivs.
Lycka till med flyttan, skriv om du vill ha lite mer info!!!