• Anonym

Hjälp mig med ett personligt brev tack

Visste inte var jag skulle placera inlägget.
    Har nyss skrivit en tråd som heter; kommer vi att få lägenheten?

Ja iaf så ska jag skicka med papper på vilka pengar vi får, gå till försäkrningskassan och låta dem räkna ut bostadsbidrag som vi kan få för lägenheten och skicka med samt gå till vår förra hyresvärd för att få papper på att vi är prickfria samt skriva ett personligt brev om våra framtidsplaner och en sammanställning av våra inkomster.
    Det var länge sedan jag skrev ett sådant brev nu och skulle gärna vilja ha lite hjälp, hur man börjar, vad man behöver ta med i brevet osv och hur man skriver en sammanställning av inkomst?

Bakgrunden är den att vi har akassa, föräldrapenning och barnbidrag, ca 8000 kr per månad och vi har tittat på en lägenhet i en stad några mil härifrån då det skulle ge bättre möjligheter till jobb och skola för våran del. Men dom ringde igår och sa att kreditupplysning ej räcker.

Ja, någon som kan hjälpa mig?
    Tack på förhand.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-26 08:25:32:
    www.familjeliv.se/Forum-4-188/m19984297.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-26 08:25:49:
    skickar med min förra tråd.

• Svar på tråden Hjälp mig med ett personligt brev tack
  • Långbenopluto

Ingen aning hur man skriver ett sånt brev.

Visste faktiskt inte att man ska skriva såna brev till en hyresvärd

Är det vanligt?

Mamma till Marcus och Isak
  • Anonym

Nej tror inte det är vanligt men fick det som tips och jag tyckte det lät bra.
    Ett kort litet brev.

För att vi kanske får lite bättre chans att få lägenheten som för övrigt är bara vi som är intresserade av just nu.

• TidelipomTin

Stod själv i samma sits - men det enda de krävde av mig var att en person med fast inkomst o god ekonomisk bakgrund gick in som borgensman..
    SÅ de tog en kredit på henne istället o godkände mig som hyresgäst!

*själv är jag långtidssjukskriven o innan dess mammaledig*

// C.

• Anonym

TidelipomTin

Okej.
    Men vi har inte behövt det förut? När vi hyrde lägenhet innan, att det kan skilja så mellan kommuner?

• Anonym

Jag önskar bara så väl att vi ska få lägenheten, allting bara rasar just nu, vi pallar inte mer.
    Vi vill leva som en familj, vi vill få möjlighet till jobb och studier. Här där vi bor nu finns ingen chans..

• Mamsis

Skriv tex: Vår önskan och våra framtidsplaner är att vi båda ska kunna skaffa oss arbete och det är orsaken till att vi vill flytta till xxx då vår bedömning är att vi har större möjligheter där.
    Våra sammanlagda inkomster inkl bostadsbidrag är för närvarande: xxxxkr.
    Det behöver nog inte vara så himla långt...

Svar på tråden Hjälp mig med ett personligt brev tack