• France

Barn som inte vill äta frukost ....

Hej !
    Vad gör man med en 4-âring som vägrar äta frukost ??
    Han gâr i förskolan sâ mat fâr han inte förens vid 12-tiden.
    Kan dom hâlla sig sâlänge med bara ett glas juice i magen ?

Vad gör man ? Väcker kl 05 och tvângsmatar ??

• Svar på tråden Barn som inte vill äta frukost ....
  • Bettiz

Antingen väcka barnet tidigare så att han hinner bli hungrig till frukostdax. Eller fråga på förskolan om det är okej för dom att ge honom en macka när han varit där en stund.

På mina barns förskola äter de frukt på förmiddagen, så att de ska stå sig till lunchen.

• Tigertofflan

VAD äter ni till frukost? Får 4-åringen vara med och bestämma?

Här är det frukost som äts allra bäst

Men väckning och tvångsmatning lät som en bra idé

Mamma till Leo -02♥Tim -04♥Sam -05
  • bellanbus

Har haft exakt samma problem med min dotter hon är 6 idag...
    Hon drack välling länge och när hon sedan skulle sluta med den så var det omöjligt att få i henne något annat (välling erbjöds men INTE i flaska och då ville hon inte ha)

Men nu först har det börjat vända...

Jobbar du? Isf kanske du kan lämna lite tidigare så att barnet kan äta frukost på dagis, min dotter fick göra det tillslut för hon åt bättre då...

• William 05

jag har samma problem fast med min 2 åring. Äter frukost runt 07 vilket ha noftast inte vill ha. o på dagis har dom INGA fruktstunder. Vilket jag tycker är uselt. Ska ta upp det på samtalet nu i maj.

• bellanbus

BVC sa det att vissa barn är inte morgonmänniskor precis som en själv och att det är inte så mkt man kan göra åt mer än att truga och försöka...

Själv får jag inte ner en bit innan klockan 9-10....så jag förstår henne ibland...

• France

Nej i skolan fâr dom bara dricka pâ förmiddagen.

Till frukost fâr han rostat bröd med ost och apelsinjuice, han dricker inte mjölk sâ frukost utbudet är lite begränsat.
    Innan drack han svensk välling i nappflaska men den är slut och den franska vill han inte ha...

• Bettiz

Kan du byta ut det rostade brödet till något mjukare bröd? Eller gillar han gröt? Då kanske det är ett alternativ?

• Tigertofflan
    France skrev 2007-04-26 09:50:01 följande:
    Nej i skolan fâr dom bara dricka pâ förmiddagen.Till frukost fâr han rostat bröd med ost och apelsinjuice, han dricker inte mjölk sâ frukost utbudet är lite begränsat.Innan drack han svensk välling i nappflaska men den är slut och den franska vill han inte ha...
    Vi brukar äta havregryn nervevat i yoghurt oxå, havregrynsgröt och smörgås.
    Leo 4½ år ♥ Tim 3 år ♥ Sam 1½ år
  • France

Oj rostat bröd var lite och ta i ...varmt bröd är nog en bättre beskrivning
    Nej han gillar inte gröt tyvärr och söta saker vill jag inte ge till frukost (typ yogurt och brioche)
    Jag känner mig sâ hemsk som skickar iväg han med tom mage

• bellanbus

Fruktsallad? När min dotter vägrade som mest så blev det att jag delade typ 3 olika sorters frukter o gjorde en liten fruktsallad... bättre än inget..

Svar på tråden Barn som inte vill äta frukost ....