• Vera 74

Är Kavat och Pax värda sitt pris?

Tänkte gå ner på stan idag och köpa sandaler till min dotter. Då hon inte är så stor för sin ålder så är det storlek 18 i skor som gäller och då är utbudet inte så stort. Jag har sett ett par vita sandaler som går upp lite över ankeln med kardborrknäppning (någon som förstår min tjusiga förklaring???) , minns inte om det var Pax eller Kavat. Priset tycker jag dock är hutlöst för ett par skor i den storleken, men sen tycker jag oxå att de verkar bra. Jag räknar med att hon kommer att lära sig gå snart (blir 11 mån nästa vecka) och då tycker jag att de här verkar stadiga.

Tänker jag rätt?

Någon som kan svara på om skorna är värda sitt pris? Eller är det märket som kostar?

Jag är så lycklig över min Ismone!
  • Svar på tråden Är Kavat och Pax värda sitt pris?
  • lynlås

Håller med om att det är dyrt. Tycker dock att skorna har varit bra.

• Miss Lau

Jag tycker att kavat är värda sitt pris. Iallafall till mina barn som har fötter de passar perfekt!

• gumma

Vi har kört på på Pax, kavat, Rådis, alla 3 märken är lite dyrare och lite stadigare. Jag tycker det har varit värt pengarna. De skall trots allt lära sig gå och stå bra. Vet inte om man blir lurad att tro det men vi tycker som sagt var att det varit valuta för pengarna.

• SofiaOlava

Om du tycker det är dyrt, leta efter billigare alternativ, visst de kanske inte håller till flera barn, men då kan du köpa fler skor till din dotter.

Kolla på coop, ICA Maxi, Skopunkten osv så kan du nog hitta liknande skor till en billigare penning!

• Axels och Annies mamma

Har haft både Pax och Kavat och tycker att de är värda sitt pris. Jag lägger hellre lite mer pengar på riktiga skor och ytterkläder och får bra kvalitet, än köper nåt billigt som inte är bra.

Lev livet nu, imorgon kan det vara för sent!
  • Sara och Maja

Jag har köpt både sommar och vinterskor till min dotter på Coop och skopunkten, jag tycker att de skorna är lika bra som kavat och pax. Men de är mycket billigare!

• Mamma till Nellie

Jag köper Kavat till min dotter. Tycker dom är superbra; lätta att ta av och på, bra kvalitet och framför allt verkar dom så sköna.

Stolt mamma till Nellie 19 månader
  • lynlås

Förra året testades ju vinterstövlar och då vann ju Coops eget märke. Dyrare märke behöver alltså inte vara bättre.

• Zeelita

Har ett par Pax just nu till sonen som "första" skor & tycker att de är jättebra till det nu när han börjar o gå & så. Men när han börjar bli lite stadigare & går bättre (& det är dags att byta storlek) så kommer jag nog inte köpa ett par nya i nästa storlek.

• deez

Jag skulle nog säga att de dyrare skorna ändå är värda sitt pris, men med två tillägg: i den storlek som du är ute efter så går det att hitta nästan oanvända Kavat-sandaler på tradera och eftersom hon sannolikt inte kommer att slita så mycket på dem så kommer du kanske att kunna sälja dem till ett bra pris också. Jag vet att man inte ska ha begagnade skor, men många av de skor som säljs är i nästan nyskick. Sen brukar jag passa på att köpa förra årets modeller för halva priset (det är ganske lätt om man håller sig till samma märken att räkna ut  vilken storlek man ska köpa, exv så kommer säkert din dotter att växa ur stl 18 innan sommaren är slut så hittar du ett par i storlek 19 så kan du passa på att köpa dem redan nu.

Svar på tråden Är Kavat och Pax värda sitt pris?