• Gammy

byta ut navelpiercing??

Har suttit och läst några trådar, men blir inte riktigt klok på detta

Jag har en navelpiercing, och har hört att man kan byta ut staven mot en gummi- eller plast-stav? vad gör detta för skillnad? har dt med UL att göra? eller töjer dom sig bättre är titanstaven?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden byta ut navelpiercing??
  • Ingrid1989

gummi följer ju med då magen växer och ändrar form, det gör ju inte en vanlig stav...
    men jag tog ut min i 4e månaden å satte i den igen en vecka efter förlossningen, gick fint det=)

• Gammy

ok...jag är också i 4 mån nu... är lite fäst vid piercingen ju den har ju suttit där i 8 år typ hihi

ska fundera hårdare på saken, tack för svaret

• Adella

Jag tog ut min långt innan graviditeten, jag fick sprickor runt hålet men inte i övrigt.

• Erica med c

Jag har fortfarande kvar min... är i vecka 36 & än så länge går det bra...

• Devlin

Jag hade kvar min hela gravideten ut,gick finfint.
    Tror att det är olika för olika magar hur det funkar eller om det spänner.

• Lenab79

tror att det har att göra med OM det blir ett akutsnitt så får man inte ha i metallsmycken....

*8-10 juni hotell... Ägglossning... Bebbe???*
  • Gammy

ok, så det har inget med UL eller förlossning att göra då?

det trodde jag ... får se hur länge jag kan ha i den..

• Rigmor Mortis

Jag frågade om akutsnitt och piercings. Enligt min bm är det bara vid planerade snitt man inte får ha metall.. ingen på förlossningen sa något om mina övriga piercings iaf.

• slovenly

ja tog ut min i samband med rutin-UL å sen satte ja inte tillbaka den förrän efter förlossningen. här fick man iallafall inte ha i staven under själva undersökningen, barnmorskan va rädd om apparaten å ville inte riskera å köra över smycket!

tyvärr har ja numera bristningar i typ ett kors ut från det övre hålet, hade en gigantisk mage... mindre snyggt!!  Ledsen

Rasmus 070209
  • Ekorrfamiljen

Det som gör att man bör byta ut den är att en stav av gummi är mer flexibel. En stav i metall kan göra riktigt fula märken på magen om den får sitta kvar. Så blev det på mig! Jag ville inte ta ut den eftersom jag var rädd att hålet skulle växa igen, men när det började spricka fick jag tänka om och satte då i dubbel nylonlina istället!! Det funkade jättebra!

**Alla goda ting är tre ~ Tin, Troll och Vendel!**
  • Nena72

Jag pratade med en kunnig angående graviditet och navelpiercing. Hon tyckte inte att jag skulle ha något smycke under graviditeten eftersom det stramar så hemskt.
    Nu hade jag tagit ur smycket för länge sedan, är i v30 nu, jag brukar trä igenom det då och då för att det inte ska läka igen.

• Millsan

Är i v.21 och har fortfarande piercingen kvar.. Va hos barnmorskan idag och frågade om detta och hon sa att det beror helt och hållet på om man har några besvär dvs om de stramar lr så.. sen beror det också på hur mycket hud som finns emellan piercingen.. för mig är det inga problem och tror nog inte det vlir det för dig heller..

Svar på tråden byta ut navelpiercing??