• 3 hjärtan

varför har många utländska män långa lillfingernaglar??

vet inte om det hamnade rätt.. men jag antar att det handlar om kultur...

har jobbat inom handel inom några år nu, och man stöter på mycket olika folk, bland annat har jag upptäck att var och varannan utländsk man har jättelånga lillfingernaglar...

detta är alltså min fråga: varför har dom det???

• Svar på tråden varför har många utländska män långa lillfingernaglar??
  • timberhochmandie

Jag skulle tro att deras fruar också har det... Om jag har fattat saken rätt så är det ett tecken på att man är "fin" - man behöver inte arbeta med kroppsarbete så att naglarna bryts.

• raspberryrevolution

För att kunna klia sig i örat! äckligt men praktiskt eller hur?!

• jempagirl

Har hört att det är någon "status grej" Men är inte helt säker

• Palmyra

har hört nånstans att dom har det som en fördel när man slås, nageln blir ju som en vass spets o river motståndaren...
    gammal grej som sitter kvar skulle ja tro, men ja kna ha fel...

• Wickedblue

Enligt dem jag har frågat är det för att tydligt visa att man inte är arbetarklass.

• TEDDEN

I Japan är det en statusgrej, man visar att man inte sysslar med tunga kroppsarbeten...
    Men det gäller inte lillfingret utan alla fingrar. Blääää

Men jag tror att det i många arabkulturer är för att kunna komma åt och klia sig på smala ställen.... Men det kanske är en vandringssägen?

• Monqan

Det är nog olika från kultur till kultur, när jag har varit i Portugal m mamma (hon är portugisk) så har "lägre" klasser haft långa lillfingernaglar typ sjömän o liknande.

• azofia

Ja Tedden, det är en vandringssägen..

• Wickedblue

Ska kanske tillägga att det är syrianer och libaneser jag har frågat angående detta.

Svar på tråden varför har många utländska män långa lillfingernaglar??