Föräldragrupp i Gävle.
När brukar man få sätta upp sig på sånna??
såg senast jag var hos bm att det satt sånna lappar uppe..
men min bm sa inget till mej om det.. men dom som hade gått kortare än mig fick skriva upp sig...
När brukar man få sätta upp sig på sånna??
såg senast jag var hos bm att det satt sånna lappar uppe..
men min bm sa inget till mej om det.. men dom som hade gått kortare än mig fick skriva upp sig...
Vad jag har hört så börjar man gå på föräldrar grupp då det är tre månader eller mindre till bf. Iallfall här i gbg
hej hopp!
min BM visade bara var lapparna satt, men sa att jag skulle gå först efetr sommaren (BF i oktober) så därför behövde jag ej skriva upp mej nu. de har tydligen sommaruppehåll.. :)
Bor också i Gävle! :D
okeej.. får se vad min bm säger när jag är där 23.e Maj då...
hon borde ju iaf nämna någonting tkr jag.
Har ju BF i september.
Jadu, hon kanske har mkt att tänka på, det verkar vara en babyboom i Gävle nu! :P
I början eller slutet av september?
Gick in och kikade på din sida, du är ju beräknad ganska sent i september, så du kanske får vänta tills efter sommaren du med.
Kanske får gå samtidigt! :P
emtono: jo jag vet.. men dom lär ju ge en lite info iaf i god tid.. för jag ska till bm 23 maj.. sen vet jag inte när jag ska dit nästa gång..
känner mig särbehandlad utav min bm faktiskt..
henne vill jag aldrig ha igen..
hur menar du nu då? :P
Tycker du att hon är otrevlig mot dej eller bara dålig på att ge info?
Får man fråga vem du går hos?
Jag bor också i Gävle och våran bm sa att det är närmare förlossningen som man går..Vi har haft turen å få en jättegullig bm iaf =)
Vi bor också i Gävle och ska få vår bebis i mitten på oktober!!
Vi har inte hört något alls om när man ska gå på såna träffar.
Vilken barnmorska har ni andra fått? Vi har fått Monique och henne gillar vi båda två
Vi har en som heter maria, å hon e helt kanon!! Å här har man gått o fasat förut över å få en sur, tvär gammal tant typ.. Neej, skulle verkligen inte vilja byta våran *s*
Vart går ni andra, vi går oppe vid barnmorskemottagningen..
Såg den här tråden i all hast ...är inte gravid nu men hade en BM som hette Maria Bsenko som var super!!! Hur gullig och trevlig som helst.
söderlundskan: är det samma BM som mig?
På frågan om föräldragrupp så började den i oktober (fick min bebbe i december)
Lycka till alla med era bebisar i magen..
Skulle skriva......min föräldragrupp startade i oktober och jag hade Bf i december.. jag menade alltså att det nog börjar runt 2-3 månader innan bf. Men BM brukar ju informera om det i tid att man ska skriva upp sig på listan till sin Hälsocentral..sen talar hon om när det börjar. Så gjorde iaf min BM
Hallå igen..
finns det fler barnmorskemottagningar än den vid sjukhuset?? *fundersam*
Min bm heter Lena Eklund tror jag.. orkar inte hålla koll på hennes namn.. hehe..
hon är inte sur direkt men jag tkr att hon är lite nonchalant..
caxie:
Jaa, vi ar också henne! hon e ju bara för super gullig alltså!! man känner sig såå trygg och jag e nojig o så, och hon kan lugna mig jämt, och hon verkar vara minst lika nyfiken som oss på den lill* =)
Lina86:
hua, jaa då hade inte jag heller hållt reda på hennes namn..
njae, vi satt några o pratade igår o tydligen ska det finnas så att man kan gå på vissa hälsocentraler också..Jag vet inte, har inte så stor koll, därför jag undrade lite också.. Menjag tycker det e bra oppe vid sjukhuset jag =)
jag va jätteorolig innan inskrivningen för vilken bm jag skulle få, för hon som gjordemitt grav.test, hon verkade helt anti å jag´lovr, hade jag vart d minsta osäker på hur jag skulle gjort me lill*, eller om jag kasnke varit någon annan så skulle hon ha kunnat få en å fundera på abort alltså..
jag satt u där o va helchockad o hon frågade flera gånger om jag behövde gå hem o fundera över det här, prata me sambon oså.. men hallå, neej, sa jag flera gånger, för mig fanns det inget å funderaöver. men jag tyckte hennes bemötande intevar särskilt bra.. men d va ju min uppfattning..Kanske ska vara så också..
alla är ju olika.. men jag har sett en ganska så stor BM som alltid kramar om sina besökare när dom kommer o så..
min bm säger bara : "Lina, hej..." typ.. sen går vi in o snackar... bara om mej.. men inte om hur jag mår..
utan bara en massa annat skit.
JAG VILL HA DEN DÄR STORA KORTHÅRIGA BARNMORSKAN!
hehe
Det finns en Familjecentral i Andersberg, där jobbar bm ngr dagar i veckan. Båda bm som jobbar där är jättegulliga, en som heter Maria och en som heter Annika (stor o kraftig med kort hår och jobbar även på sjukhuset). Jag har Maria men hade en annan innan som jag inte gillade så jätte mkt men hon gick tillbaka till sitt jobb på barnmorskemottagningen på sjukhuset. Man har alltid rätt att byta om man inte är nöjd, så känns det fel redan nu så kanske det är lika bra att byta för det lär ju inte bli bättre. Jag ska börja på Föräldrautbildning i slutet på maj som håller på juni ut, och jag tror det skulle vara den sista innan sommaren så ni får säkert gå till hösten (har bf 20/8)
annakarin079: orkar inte byta.. får se om hon ändrar sig när jag kommer nästa gång o har varit på UL..
Hej alla!
Jag har bf i början av september och barnmorskan (går på södertull, jättebra där!) berättade senast att de har sommaruppehåll, men eftersom vi har i september var de bra att anmäla sig innan sommaren så man kom med i gruppen.