• Åke

Är ni blåögda också?

Goddag.

Era fruntimmer har bevisat sin verklighetsfrånvaro och blåögdhet fler gånger om i deras del av forumet.

Nu vill jag veta om ni är likadana. Vad tycker ni om islamiseringen av samhället t.ex.?

Fler frågor är på väg, så hav tålamod.

• Svar på tråden Är ni blåögda också?
  • Streamline2007

Jag tycker inte om det.

• Tobbe73

Om detta tycker nog många olika men utifrån min erfarenhet så tycker jag inte att det existerar någon islamisering av samhället. Jag tycker nog däremot att det verkar växa fram en ökande vilja att hitta människor att skylla ondska och elände på. Ibland tror jag det vore klokt att gå till sig själv först och fundera över hur man är som människa, vilka värden man förmedlar till sina barn och till sin omgivning - men det är ju vad jag tycker!

• Åke

Svara nu, folk brukar ha åsikter om detta ämne.

• Åke

Islamiseringen av vårt samhälle.

• Som snö

Islamiseringen av vårt samhälle är betydligt överdriven.

Och skriver du något mer om den så blir den ännu mer överdriven...

• Maralek

Åke skrev 2007-04-26 19:53:10 följande:

Islamiseringen av vårt samhälle.
    Om du vill få igång en debatt om ämnet så måste du ge konkreta exempel på hur vårt samhälle islamiseras.
  • OneWay

Anledningen till att Islamiseringen som det nu kallas, är möjlig är tack vare sekulariseringen av västvärlden. Det ser jag som ett större hot än något annat. Sekulariseringen ÄR ett hot mot vår kulturs fortlevnad och jag hoppas att den blir en parantes i historien som kommunismen.

Därför upplever jag inte en islamisering som hotfull då jag välkomnar andliga människor. Vi måste komma ihåg att den bild media ger oss av saken är väldigt ensidig.

Fundamentalism oavsätt religion är dock en pest som bör bekämpas i den mån det är möjligt.

Sedan håller jag även med de ovanför, att ju kärvare livet blir, desto nödvändigare har det blivit att ena sin egen grupp och försöka hitta yttre fiender att skylla på. Se bara på hur USA agerar. Att Islam är en väldigt expansiv religion är det dock inget snack om.

Slutligen så vill jag bara säga att all form av främlingsfientlighet är för mig förkastlig.

• Marcus pappa

Jag håller med Tobbe73, vi har en förmåga att vilja leta skurkar och folk att skylla allt ont på. Jakten på Islam och muslimer påminner alltför mycket om nazisterna hestjakt på judar, homosexuella och andra grupper som inte passade in i samhället. Jag ser inte heller någon fara i ett sekulariserat samhälle, tvärtom. Jag är övertygad om att det är den samhällsform som har störst chans att överleva i längden. Ett sekulariserat samhälle har i mina ögon större chans att uppleva äkta demokratiska och humanistiska värderingar.

Men Åke, du kan väl ge oss exempel på islamiseringen i samhället? Konkreta exempal alltså och inte saker tagana ur Sverigedumokraternas eller skånepartiets manifest.

• övergiven pappa

Vddå islamisering, vi lever fortfarande i sverige å de gäller fortfarande; vi är o förblir svenskar alla andra kan åke hem eller vart som helst! åke du e inte ensam, raggen går vi e svenskar!!!!

• LHW

Att det sker en islamisering av samhället kan jag inte se.

• Mikkel räv

Håller med OneWay.

Hellere en sansad muslim än en oreflekterad "svensk".

• Grodmannen

Jag är livrädd för människor som är rädda för muslimer.
    Kommer samma otrygga människor jaga mig härnäst för min mamma var kristen?

Svar på tråden Är ni blåögda också?