KUB test - rädd, nervös, orolig
Går äntligen in i vecka 13 idag och är så glad att allt verkar gå bra bra såhär långt. Det svåraste med att vara gravid tycker jag inte är illamåendet, spyorna, tröttheten och allt det andra. Det svåraste tycker jag är den konstanta oron. Blir galen.
Imorgon har jag tid för KUBtest (tog blodprovet förra veckan), så det känns lite som om morgondagen är domedagen... Jag är 32 år och det finns inget särskilt som skulle tyda på att det är något galet med graviditeten, men trots det är jag nästan övertygad om att något är fel med fostret. KUB-testet gör jag för att jag på något vis måste "face-a" rädslan.
Någon som har några uppmuntrande ord? Eller någon som vet hur vanligt det är att få högrisk på KUB-testet? Och om man får det, hur vanligt är det att risken visar sig slå in ,dvs. att det verkligen är något fel.
HAr inte riktigt bestämt mig för vart gränsen för mig går att gå vidare med FVP. 1 på 300, enl. rekommendationerna, eler 1 på 660 (enl min ålder).
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-02 16:57:00:
Ville bara meddela att jag genomfört KUB testet med bra resultat, vilket jag är så otroligt tacksam för. Har nu bestämt mig för att lägga oron helt åt sidan och göra det jag borde gjort för länge sedan - njuta av att vänta barn!
Teknikens under - på gott och ont ... Hmm...