• VikkeVire

Student-present till tjej?!

min syssling och bästa vän kommer att ta studenten den 8 juni, och naturligtvis måste ju jag köpa en bra present till henne!
    men vad ska jag hitta på?? vill ha ngt som är personligt och annorlunda!

finns det ngn som har ngt bra förslag??

kram vikkan!

Julia ska få en lillebror - bf 27 maj
  • Svar på tråden Student-present till tjej?!
  • Ann Lee

Maxpris?
    Ska det vara upplevelse, minnessak att spara eller en användbar grej?
    Oftast får ju studenterna smycken eller klocka, porslin eller glas (typ Lasse Åberg glas) el dylikt. Du kanske inte ska satsa på det om du vill ge något annorlunda.
    Kanske kan du ge bort någon upplevelse som ni kan göra tillsammans som t.ex. konsertbiljetter, festivalbiljetter eller åka RIB-båt (måste verkligen rekommendera RIB-båt, hur kul som helst!) Nagelförlängning, spa-besök eller weekendresa.

• VikkeVire

RIB-båt... jag vet nog inte ens vad det är... 
    spa kan ju vara en grej också... kanske skulle ta med henne på det!

• Ann Lee

Jag tror att spabesök blir uppskattat! Oftast har man inte så mkt pengar i den åldern och lägger själv inte pengar på spa-besök fast men säkert gärna går på det. Lite lyx för studenten skadar nog inte!

• VikkeVire

nej... det blir nog så! tack för hjälpen... jag hade total idétorka!!
    man vill ju inte komma med ett smykke eller ngt sådant - som de flesta andra gör... vil ju ha ngt "eget".

förresten... måste bara fråga igen, vad är RIB-båt? har liksom aldrig hört talas om det....

• Ann Lee

Du kan läsa om RIB-båtar bla här www.allabla.se/
    Man åker gummibåt riktigt fort! Man får låna overall och sen bär det iväg iaf i 1 timme.

• ericas mamma

vill oxå ha lite tips, vill köpa nåt mer, har köpt en flaska tequila,men vill ha nåt mer o ge

Erica 060202 Bebis 2008??
  • Ann Lee

ericas mamma - Hur mkt mer hade du tänkt att lägga ner på presenten, i kronor alltså?

• ericas mamma
    Ann Lee skrev 2007-04-29 12:16:02 följande:
    ericas mamma - Hur mkt mer hade du tänkt att lägga ner på presenten, i kronor alltså?
    max 1000kr.
    Erica 060202 Bebis 2008??
  • Ann Lee

En sminkkurs hos Make Up Store eller FACE. På Make Up Store får man ta produkter till samma värde som kursen kostar. Jag tror att kursen kostar 495kr.
    Du kan ju också låta någon rita av henne, brukar finnas i Stockholm, konstnärer som ritar av folk på bild. Man kan också be de göra en skämtteckning, vad heter det då? Jaja... du förstår säkert.
    Sedan uppskattas väl "lyxsaker" av ungdomar som gärna skulle unna sig sådant men prioriterar bort det av brist på pengar. Hon kanske uppskattar ett lyxigt bäddset i satin.
    Eller presentkort hos en optiker att köpa snygga/dyra solbrillor för...

Annars finns det lite studenttavlor här, kan vara roligt som minne... beror på hur mottagaren är som person. www.keyet.com/Present-tips/Present-tips.htm
    Här hittade jag lite studentpresenter som är lite "djupare" www.kreativinsikt.se/presenttips.html

Svar på tråden Student-present till tjej?!