• Mammatilltretroll

Mascara för extrem känsliga ögon?

Jag har en extrem känslig hud och ögon och har inte använt smink alls senaste 7 åren pga detta..
    Men nu har jag hittat en minralfoundation som verkar fungera till min stora lycka! Men de har ingen mascara i sin serie, så nu undrar jag vilken mascara som kan passa för mina hyperkänsliga ögon?

Mamma till MEJA född 050314 och JUNI född 061126
  • Svar på tråden Mascara för extrem känsliga ögon?
  • Claudia gbg

har du kollat om dr. hauschka har ngt för dig? En välsorterad hälsokostbutik har hennes produkter (ex life)

• raspberryrevolution

Jag tycker kanebos 38 grader är bra, man tvättar bort den med 38 gradigt vatten... mascaran klumpar liksom sig när man får varmt vatten på, så att man bara kan dra av den från ögonfranarna... vissa tycker att det sliter på ögonfransarna, men det tycker inte jag.. har inte så mkt fransar och har inte upplevt en bättre mascara än den, har dock inte känsliga ögon så jag vet ju inte om den funkar för dig...

• Claudia gbg

frågan är om inte en sådan maskara som raspberry beslriver innehåller extremt mycket kemikalier!? Låter inte som att den är för känsliga!!

• raspberryrevolution

Claudia gbg skrev 2007-04-26 15:35:18 följande:

frågan är om inte en sådan maskara som raspberry beslriver innehåller extremt mycket kemikalier!? Låter inte som att den är för känsliga!!
    det är möjligt att den gör det som är bra med den är att den inte smular och faller ner under och i ögonen... och att man inte behöver gnida eller använda någon borttagningskräm för att få bort den....
  • Peanutbutter

Jag vet att många med känsliga ögon kan använda Great Lashes från Mabylline. Jag har aldrig haft problem.

• Juillet

Har du testat ACOs mascaror? Har inte testat själv, men har hört att de ska vara bra och dessutom är det ju apotekets märke så därför tror jag den är bra för känsliga ögon. Clinique har ju också produkter som är bra för känsliga.

• Smilie

Mary K fungerar de är testade.. Allergitestade osv.
    Kolla om det finns nån i din närhet som säljer produkterna..
    Jag kan inte rekommendera nån på sidan

• Nevada

clinique borde väl ha en del och välja på?

• Hadjelina

har också känsliga ögon, har använt clinique och ACOs, samt Bare Essentuals - alla har fungerat bra, men Clinique har nog hittills varit favoriten tror jag

• Nevada

jag funderar på och testa en clinique mascara faktiskt, vad är det för någon du har? får man långa/fylliga fransar?

• lnr

hört talas om mary kay? jättebra märke, mascaran är även anpassad för dem med linser...deras hemsida är mary kay.se

• lnr

de har både för fylliga och för långa ögonfransar..

• TantLila

Body shop? Är ju bara "natur produkter" i. Alltså inga kemikalier utan rena naturprodukter. oj krångligt men ni förstår nog

Svar på tråden Mascara för extrem känsliga ögon?