• Malia75

Vad göra med en massa bananer?

Jag har köpt för många bananer....vad ska jag göra med dem? Det enda jag kommer på är en banankaka, men jag har ingen lust att göra två av samma. Vad ska jag göra med resten? Nån som har nåt smarrigt bananrecept?

• Svar på tråden Vad göra med en massa bananer?
  • CoolaSuperMamsen

ta med resterande in i sovrummet hehe nej då skämt!

banan muffins men det kanske är samma som banankaka hmmm har hört att man kan stekabanan eller gör dem i ungnen med lite chockladbitar i och servera m glass!

lycka till

• Fiffis
    LindizJ skrev 2007-04-26 16:30:21 följande:
    marängsviss med massa banan i
    åhhh vad gott.....*dreglar*
  • carola1977

Tisseltott var snabbare

• Malia75

Oj, snabba svar! Tack!
    Marängsviss, gud va gott! Det ska ju verkligen vara mycket bananer i det också, blir mycket godare.
    Får nog bli en banankaka, bananmuffins som jag kan ta med till jobbet.....och en marängsviss!

• Malia75

Supermamman: De börjar ju bli mjuka, helt värdelösa i sovrummet då ju!

• LuRiGaBlAdLuSeN

Mjuk Banankaka
    Bananmuffins
    Bananplättar
    Banansmoothies
    Glass med banan helt enkelt
    Banan med choklad i foliepaket i ugnen, ätes med glass till

• pucken

knäckig bananpaj! så jävla gott! kan dra fram receptet om nån är intresserad, annars pallar jag inte.

• CoolaSuperMamsen
    Malia75 skrev 2007-04-26 16:36:59 följande:
    Supermamman: De börjar ju bli mjuka, helt värdelösa i sovrummet då ju!
    ja då går det ju inte heheSkrattande
  • Malia75

pucken: Ja, det låter ju supersmarrigt!!!

• Blomkruka84

Skiva bananerna och frys in dem. Jätte gott att äta sen frysta... blir lite som godis!!

• malla7

Skala, pensla med smält choklad, rulla i strössel och frys in(gärna halvor med pinne i ändarna som handtag) Supergod glass!!

• Valrossen

banan, vaniljyoughurt och lite andra frysta bär plus nån tesked socker..i mixer..mums!

• Anastasia81

Gör vanlig pannkakssmet, blanda i två mosade bananer, mald kanel, nejlika, kardemumma och ingefära och stek sedan som vanliga pannkakor. Supergott!!

Svar på tråden Vad göra med en massa bananer?