• EliPeli79

Pollenallergi och gravid????!!

Vilka allergimediciner törs man ta när man är gravid? Jag har nyligen börjat misstänka pollenallergi och har köpt Livostol vilket verkar funka.

Törs man äta allergitabletter? Ni som vet att ni har pollenallergi; har läkare konstaterat det eller bara ni själva?

• Svar på tråden Pollenallergi och gravid????!!
  • tjej mamman

Jag har pollen allergi,min läkare skrev ut en annan sort än min vanliga medicin när jag var gravid.

• vitmaskros

Det konstiga med min pollenallergi var att den blev bättre när jag var gravid. Hur det kommer sig har jag ingen aning.

Våra barn är det bästa vi gjort!
  • vitmaskros

Jag har en läkares bekräftelse på att det är pollen allergi.

Våra barn är det bästa vi gjort!
  • sandra 24

Jag har också besvär av pollenallergi. Förut åt jag allergipillerna arerius. Men barnmorskan tyckte att det var bättre jag behandla där man hade besvär. Så jag kör med lomundal näsppray och ögondroppar. För på förpackningen där så stod det att fostret inte kan ta skada.

• WimsA

Förra vår/sommaren var jag också gravid, och har en hemsk allergi, jag fick tavegyl tabletter sen fick jag lomudal nässpray samt ögondroppar. Det hjälpte inte lika bra, men jag kunde härda ut iaf.

Once you pop you can´t stop!
  • EliPeli79

Är Lomudal receptfritt?

• Ylle

jag äter tavegyl jag med, funkar hyfsat men man kan bli trött av dom. polaramin prolungatum funkar också under graviditeten, men jag fick huvudvärk av dom vilket jag aldrig får av dom när jag inte är gravid.

kompletterar med receptfria ögondroppar och nässprey, livostin. lyckades med konststycket att vara allergisk mot lomudal.

• Lundby87

Japp sitter här å det killar i hela näsan får tår attacker och helt täppt usch skall till min husläkare å hoppas på nått bra för detta imån.

• Ylle

eli: jag har fått det konstaterat av läkare, för länge sen.. dock utan pricktest. men jag har så tydliga symtom så det går inte att ta miste.

du ska absolut inte mixtra själv med allergitabletter även om dom är receptfria när du är gravid. ring en läkare bums tycker jag...

• Ylle

eli: lomudal är receptfritt. nässprej och så kan du mixtra med om det nu inte står på dom att gravida ska undvika dom, men inga av dom receptfria tabletterna är ok att ta när man är gravid.

Svar på tråden Pollenallergi och gravid????!!