• Diorlover

Kort och tjock, avd för kläder?

Är 160 lång och rätt mullig/tjock.. ahr blivit större nu efter gravidteten. innan hade jag 40/42 i byxor och avr rätt nöjd med min figur. gick upp 25 kg under gravidteten och ahr bara lyckats gå ner ca 19 kg nu.. ca 3 mån efter förlossningen. vill ha tips hur jag kan se smalare och snyggare ut och dölja gamla grav. magen och framhäva byxten och den lilla midjan som börjar dyka upp.. senhar rumpa och lår blivit betydligt större än innan. hade en snygg trimmad j.lo rumpa innan men långt ifrån nu är den det...

• Svar på tråden Kort och tjock, avd för kläder?
  • WilleNosen

Undrar samma sak! Jag är 152 lång och har storlek 40/42. Känns som det aldrig finns nå kläder att ha på sig!

• Hannah76

Gina har ju massor med tunikor/längre toppar som är tokbra att dölja magen men framhäva brösten med *L* Till dem kanman ju ha tights eller vilka byxor som helst. Om lottklänningar tycker jag är smickrande. Klänningar öht är bra, om man gillar det.

• WilleNosen

Ja just det! Dom har ju super fina kläder! Synd bara att inte den finns här i östersund!:0/

• Banana82

figursytt, men inte tajt, inte massa löst utan som är sytt med insydd midja så att formerna kommer fram. Bra underkläder (superviktigt), raka byxor elle bootcut, inte smala stuprör eller tights (bredden ger en balanserad kroppsform) inte för korta tröjor utan att de gär ner till höfterna, framhäv det som är snyggt, t.ex med en snygg urringning, v-ringat gör att man ser smalare ut

I don't give a damn about a life after death - but I gotta get proof that there's life after birth
  • Diorlover

okej..

Willenosen: ja jag HADE den storleken men jaa önskar jag kom ner i mina gamla jeans men ja återstår ett par kilo. ska ner till 50 kilo så har 20 kg kvar att gå ner.. sen är det dags för bröstoperation :D
    har JÄTTE svårt att hita byxor allt som jag köper är för stort där bak i midjan typ 20 cm så måste jag ha skärp men dom sitter ej smickrande för figuer skär in där framme vid låren och får aldrig ritkigt upp dom i grenen :( har storlek 44 nu i byxor... sen den jävla putmagen som amn fått nu.. inget är snyggt och tycker inte alls att handla kläder längre. innan älskade jag det..

• WilleNosen

Jag har 10 kg kvar att gå ner tills jag kommer ner till den vikten jag önskar! Förstår hur du känner! Efter jag fick mitt första barn har jag bara gått runt i mjukisbyxor eftersom jag inte kan hitta nått som passar bra! Och det är för två år sedan. Det är så trist att kroppen ska förändras så mycket efter en graviditet! Jaha ska du operera brösten? Åhh det skulle jag oxå villja göra. Men har tyvärr inte råd just nu!

• Diorlover

Willenosen jo ajg håller på att spara ca 1300 per månad.. så tar några år inna jag har pengarna.. ja jo dome ju itne skit snygga efter allt man gått igenom

• WilleNosen

Jaha ok! Jag kommer nog ta lån till det när jag ska operera mig! Men det blir väl efter man har fött klart alla sina barn annars är det ingen mening tycker jag! Vad har du tänkt ha för kläder i sommar då?? Själv har jag haft svårast att hitta kläder som man kan ha på sommaren! Har haft på mig min pappas schorts 3 sommrar i rad nu så man vill ju som sagt ha nå nytt som passar!

• Diorlover

brukar aldrig gå i kjol.. blir mest korta och långa linnebyxor coh capribyxor och linnen... eller t hisrts inget tajt för det blir ju så jävla varmt annars

• WilleNosen

det är samma för mig! Aldrig kjol det går bara inte för jag har för kraftiga lår! Jo det blir lätt varmt alltså! Jag tycker inte om sommaren så mycket ens!

Svar på tråden Kort och tjock, avd för kläder?