• Anonym (Deppig)

Gråa hårstrå på huvudet..

Hej

Usch..idag känner jag mig nere.

Möte min svärmor och hennes syster idag och de sa "Börjar du bli gråhårig redan?"

Tittade när jag kom hem och såg några strå på huvudet.
    Som silverfärg fisketråd liksom. Usch nu känner jag mig gammal fast jag bara är i trettioårsåldern. Fick en flicka för 5 månaders sedan som är mitt första barn.

Kan det ha med gravidteten att göra ?

Någon i samma sits ?

• Svar på tråden Gråa hårstrå på huvudet..
  • Hannah76

Fick mina första vita hårstrån nån månad efter jag fått min första dotter.. Då var jag 24..*S* Har inte brytt mig, det är bara några få o jag färgar ändå håret.*L* Fast jag tror jag fått några till nu efter lilltjejen..

• Anonym (Deppig)

Ja..men jag vill ju helst inte färga håret..Tror du det kommer att försvinna ? Vad kan det bero på ?

• Hannah76

En kompis som är frisör sa att det kan beror på att man tappar hår efter förlossnngen o några av de nya som kommer kan ha "skadade" hårrötter som gör att hårstrået blir utan pigment.

• Anonym

Jag har ganska mycket grått och jag är 28 Färgar dock håret för att jag inte ska se ut som en gamal kärringRäcka ut tungan

• tuvan4

Jag tror att det beror lite på vad man har för hårtyp o färg. Mörkhåriga blir nog fortare gråhåriga.
    Inget att våndas över, tycker jag. Fick oxå mina gråa hårstrån i din ålder. Men jag färgar bort dem.

• Karamellfabriken

De grå hårstråna du redan har blir aldrig mörka igen.
    Man kan säga att pigmentet helt enkelt har tagit slut i just de hårsäckarna. Här kommer det alltid att komma grå strån.
    Däremot behöver det inte betyda att det kommer fler på andra ställen på väldigt länge.
    Men jag förstår din panik. Jag hittade själv ett par kritvita hårstrån för ett tag sedan och kände mig helt plötsligt så gammal.
    Men det är bara att skaka av sig. Åldern sitter inte i hårfärgen helt enkelt.
    Och det kan ju tilläggas, jag har inte hittat fler sen.
    Jag skyller mina på tvåårstrots !

All you need is love
  • Anonym (Deppig)

Tack alla

Skall beställa tid hos frissan nu idag och hoppas hon kan fixa vid det på något sätt med slingor/färgning..Får väl göra det ändå.

Känns ändå så fruktansvärt jobbigt..Blev ledsen inför mannen oxå och tänkte att kanske han lämnar mig nu och har drömt hemska drömmar inatt.

Pratade med min mor och hon sa att det kan vara genetiskt för min pappas syster blev silverfärgad i håret som 20 åring..

• Lola Jämtland
    Anonym (Deppig) skrev 2007-04-27 06:13:18 följande:
    Tack alla Skall beställa tid hos frissan nu idag och hoppas hon kan fixa vid det på något sätt med slingor/färgning..Får väl göra det ändå.Känns ändå så fruktansvärt jobbigt..Blev ledsen inför mannen oxå och tänkte att kanske han lämnar mig nu och har drömt hemska drömmar inatt.Pratade med min mor och hon sa att det kan vara genetiskt för min pappas syster blev silverfärgad i håret som 20 åring..
    Varför skulle din man lämna dig för några gråa hårstrån?

Det är ju fullt normalt att få det.

Vet inte hur gammal du är men de allra flesta får nog gråa nån gång i livet.
    //Jag har allt...o ändå saknas något......
Svar på tråden Gråa hårstrå på huvudet..