• Tina83

kan jag ha fått en Blodpropp i lungan?

för 6 månader sen började jag känna besvär från högra sidan bröstet, känns som lungan.
    det började med att det kunde hugga till när jag skrattade eller hostade.
    sen har besvären varot borta några veckor ibland.

nu har jag ont ganska ofta. idag, efter några timmar på stan, had jag så ont i högra sidan(lungan) att det kändes som håll, fast det sitter ju inte där.. så håll kan det inte va.

nu har jag även fått ont i vänstra sidan. o nyss smärtade det till upprepade ggr i vänster sida, liskom hugg.

var till läkaren för snart två veckor sen, ska på lungröntgen, men har ännu inte ått tid.

vad är det för fel? jag läste att det kan va en blodpropp.
    kan den ha förvärrats nu? jag har ju mer ont nu än förut,. det blir värre o värre..

jag e skiträdd att jag ska dö knall o fall o ingen läkare tar en på allvar!

• Svar på tråden kan jag ha fått en Blodpropp i lungan?
  • Ilonasmamma

stå på dig, även om det inte är blodpropp så kan det vara något annat, dem letar inte alltid efter allt! då dem tycker att man kke inte tilhör riskgruppen för blodpropp, hjärnblödning etc.

så känns det inte rätt så är det inte det!

när min sambo då nyss fyllda 20 år fick blodproppar i en artär som försedde tarmarna med blod så kliade sig alla läkare på sjukhuset sig i huvudet. och fick aldrig reda på vad det berodde på heller. Han är iaf fullt friskt idag.Men det tog väldigt lång tid med onödig smärta och kke hade han sluppit en av operationerna om dem upptäckt det tidigare, men sånt går ju inte att säga, men det var verkligen inte ryggskott eller magsår!bara lite tarmar som ruttnade!

• Tina83

min mormor dog 39 år av en blodpropp i huvudet+ hrärtinfarkt...

• Ilonasmamma

det behöver ju inte vara nåt allvarligt, men känns det fel och du har ont så är det ju nåt som inte är som det ska.

försök få till en lungröntgen. och om du känner att det behövs så får man åka till akuten.

• Tina83

jag väntar på remiss. jag e så¨rädd att man ska dö utan förvarning, ifrån barn o man o allt. mår väldigt dåligt just nu pga detta.

ska ringa imorrn igen o tvinga dem ge mig tid. såhär kan man inte gå

just nu bränns det mer i högra sidan..

• Helly78

Åk in iställe, säg att det har blvit värre så är dom tuvgna röntga did dirket..

Även om det inte lung eller blodpropp, bättre ta en extra koll..

• Tina83

jag kan säga också att jag har som ett litet lock i halsen, av slem. lite grann, brukar sitta där tup jämt..men inget jag störs av

• Ilonasmamma

bättre att åka in en gång för mycket än en gång för lite! sambon va inne säkert 4 ggr eller nåt innan han krävde att bli inlagd, dem skicka bara hem han hela tiden.

• chicago1

en kompis till mig fick propp i lungsäcken men hon hade förutom ont svårt med andningen hur är det med din andning`?

• Tina83

den e väl hyfsad. kanske lite mer ansträngd. men inte så jag tycker det e jobbigt.

men jag har fått ont i båda sidorna den senaste tiden.
    ¨
    KAN man ha lunginflammation som känns brännande, kylande? jag har ju haft nt en längre tid, som har stegrats

• Fru Lantz

Tina83
    en kompis (34 år) till mig har eller hade en blodpropp i lungan. Hon gick ca 6 månader innan de fick reda på va de va. Men hennes symtom var att hon hade "lunginflammation" hela tiden som läkarena sa.... men efter 6månader o x-antal pencilinkurer så kollade dom efter propp. Och gissa va dom hittade....
    Fick varan (eller hur de nu stavas?) o ska äta de i 6månader.
    Hon fick de för 1.5månad sedan.

Säger inte att du inte har det men så här var de för min kompis. Hoppas du får reda på vad det är snart.
    Kram

Svar på tråden kan jag ha fått en Blodpropp i lungan?