Barn under 1 år och mössa?
Jag läste någonstans att barn under 1 år inte ska utan mössa.
Vad ska man ha för mössa under sommaren? Räcker det solhatt eller keps?
Eller finns det tunna lite snyggare hjälmmössor till kids som närmar sig året?
Jag läste någonstans att barn under 1 år inte ska utan mössa.
Vad ska man ha för mössa under sommaren? Räcker det solhatt eller keps?
Eller finns det tunna lite snyggare hjälmmössor till kids som närmar sig året?
jag hade ingen mössa på min 7 månaders idag, det var för varmt för det, han fick ha en tunn keps för att skydda ögonen från solen
min 8:a mån son hade bara en tunn keps idag.
asså d hade jag ingen aning om, klart han kommer ha solhatt för att skydda sig mot solen men om d inte e sol men varmt, så får dom inte va utan mössa då?
Jag trodde att det var viktigt att barn under 1 år hade mössa ?
Jag använde hjälmmössa länge, till ett år ca, tycker du är coola.
jag tror det är viktigt att de har något på huvudet i och med att de har svårt att reglera värmen under de första året, men mössa året om? det skulle bli för varmt, det finns andra alternativ
mina ungar har haft huvudbonad fram tills de varit två-tre i alla lägen så fort de vistas utomhus. Mössa på vintern, sån där tunn babyhjälm som spädbarn (även under mössan vintertid) och så sommarhätta på sommaren. Baby har haft babyhjälm på vintern.
Det är en vedertagen gammal sanning det här med att små barn alltid skall skydda huvud och öron. Från all form av vind, kyla och sol.
det där har jag tänkt på massor. gick ut i 20-gradig värme med en tunn tunn mössa, men då började han nästan att koka i öronen så i framtiden kör vi keps eller solhatt. han har så ljust tunt hår, så barhuvad får han iaf inte vara, det lär göra ont att bränna hårbotten...
Ja =)! Det måste ha stått huvudbonad, eller meningen har varit den? Mössa låter för varmt. När det är sommar så är det ju kepsar och sommarhättor som gäller. Om det inte är spädbarn, för babyhjälmar funkar i stort sett året om, men även de kan ha en mindre hättvariant i högsommarvärmen.
Än så länge hade jag haft en tunnare mössa, eller bomullsmössa av något slag, men snart är det ju dags att byta ut dem! =)!
men jag förstår helt frågan, för jag har ärligt talat inte det blekaste om hur pass känsliga små barns öron är för drag, om de kan få öroninflammation om man inte skyddar öronen osv...
Skorpan har legat ute hela dagen idag men inte i solen och hon har inte haft mössa...hon är 4 veckor. På BB sa de att det är bara pyttesmå barn som behöver mössa i alla lägen.
Jag hade en solhatt med skärm fram och tyg bak som gick över både öron och nacke. Såg ut som en tunn keps, den va kanon! Vit va den... Fast om vi satt i skugga så kunde han slippa ha på sig hatten en liten stund. Han är fdd 29 april så han va 3 månader ung då.(-05)
Min två månader gammla son har inte haft mössa eller annan huvudbonad på sig när han har sovit ute i vagnen idag. Jag provade att sätta på det, men han blev genomsvettig! Däremot har jag solhatt på honom när han inte ligger i vagnen.
Vår dotter har fått ha en hjälmmössa idag i vagnen, trots att det var 20 grader varmt. Hon var inte varm eller svettig trots det. Man får väl känna efter hur de känns helt enkelt, men när vårvärmen kommer är det överhuvudtaget svårt att veta hur mycket kläder de ska ha på sig. Hellre för varm än för kall, men samtidigt vet jag ju att man ska undvika att de blir för varma. Klurigt, med andra ord!
Mina tjejer har varit 9-12 mån på sommaren & det kommer Mira att vara nu med vår 3:a. Har kört med keps & solhatt sommartid.Mira föddes i juli förra året i vämrebörljan, hon hade tunn hjälmmössa då.
Du skall ha mössa på barnet även på sommaren för att skydda huvudet vid fontanellen som ännu inte är ihopväxt. Inte bra me solen starka strålar rätt in i skallen!!!
Till oss så sa dem att vår dotter har så mkt hår som håller värmen så när vi hade mössa så var hon ju dyngsur. Använder inte mössa men däremot solhatt. dottern är 6månader nu
finns fina hjälmmössor från molo som är jättetunna... och fina.
Har alltid mössa eller solhatt när dom är ute förutom om dom dom sitter ivagnen när det är jättevarmt då är suffletten uppe istället som skydd. Om dom sover ute i vagnen när det är varmt har dom heller ingen mössa men även då skyddar ju suffletten istället!
Liam har mössa i alla lägen fast han e ju inte så gammal bara nån vecka. Men jag kommer köra mössa hela sommaren, fast tunna tunna förståss. Tunna bomullsmössor suger ju svett oxå å skyddar ju huvudet så det svettig huvudet inte blir kallt vid drag. Jätte viktigt tycker jag att små barn har mössa, deras huvuden är ju en stor del av kroppen å dee har svårt att reglera kroppstemp själv.
jag kör med luva om inte mössan går