• lillsnurpan

bra sandlåda!

Har kollat runt lite och hittar ingen bra sandlåda till mina två små barn. Min man hittade en på bauhaus med lock som man viker upp så blir den som en bänk, men är en sådan tillräckligt stor? De hade även en sexkantig, men den var full av grön färg inbregnering!
    Var har ni köpt era sandlådor och vad kostade de? Köpte ni sand i affären, eller gick ni till ett grustag och köpte sand vad kostar det??

• Svar på tråden bra sandlåda!
  • SysterYsster

vi byggde vår själv, 170x170 och så köpte vi sand på ett grustag, superbilligt, kommer ej ihåg exakt, men max 200kr för sanden! Sen byggde vi ett litet bord att ha och bygga kakor på, mycket uppskattat vill jag lova! Dottern tycker det är så kul att stå och baka kaka! Jag tyckte precis som du att de färdiga sandlådorna var för små. Två barn sen är det ju fullt! Så mitt tips är bygg! Vi byggde våran en bräda högre än de man köper med, så barnen kan gräva djuuupt, plus att den blir skönare att sitta på för oss då den är lite högre

• ebben

jag såg på granngården en i trä 120cm*120cm stor. med ett trägallerlock.

• LillFanny

jag undrar också! Var hittar man en bra och billig sandlåda om man inte orkar bygga en själv?

• JennieL

fick en som ebben skriver om
    köpte markduk i botten å fyllde på med sand som vi hämtat ute i skogen (privat mark, men med tillåtelse)
    Den duger gott å väl till 3-4 barn om de sitter utanför lådan å leker med sanden

• Mosaik

min granne har den med lock på. den e rätt liten men förstås ganska bra att kunna stänga den. men sanden e alltid kall o fuktig eftersom locket har vart på

• Snorky

vi har också byggt själv, eller snarare svärfar! Han köpte en hem till de, men byggde en åt oss! Den är 180*180 och stor o rymlig. Det gick fort för honom att spika ihop den och inte alls svårt. Virket gick på ca 300:-. Den de har köpt (från plantagen tror jag) är så liten o trång... funkar åt ett barn men med två blir det för trångt. Dessutom går det ju knappt i nån sand, så himla grund. Min sambo vägrade köpa en eftersom det värsta han visste när han var liten var att komma till botten! Så nu grävde han ur sandlådan ordentligt så det blir en bit till botten! Vi hämtar sanden gratis ur ett gammalt grustag. Mina föräldrar har den från bauhaus och den är också för liten till två barn.

Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
Svar på tråden bra sandlåda!