• Grus grus

Hjälp mig nu! Svensexa!

Okej, snabbt svar hoppas jag på! Min sambo ska på svensexa i eftermiddag/kväll, och det är dålig planering för dagen. De har bokat de stora grejerna, men först hade de tänkt spendera några timmar på stan (Värnamo) för lite uppdrag. Killarna säger att de kommer säkert på vartefter, men min sambo vet (av erfarenhet) att om man inte planerar in lite uppdrag blir det en väldig dötid...
    Så nu på morgonen bad han mig komma på lite uppdrag som han kan säga till gruppen innan de plockar upp svensexkillen. Men det står stopp i mitt huvud! Så jag vill ha en massa tips!
    Enda grejen är att sällskapet är frireligiöst, så det är ingen alkohol inblandad och får inte vara anspelningar på sex. Han får gärna skämma ut sig litegrann, men ändå inom ganska snäva ramar. Hjälp!

Mamma till Lovis, ett år den 28 april!
  • Svar på tråden Hjälp mig nu! Svensexa!
  • Bonus

Han kan väl sälja gele hjärtan som ska gå "bröllopsresan"
    Låta han sjunga på stan, folket väljer låt ex..
    Elller spela något instrument om han gör det!
    Utmana de som är på stan i ex frågesport.

• Maijlo

Kanske kan de göra en tipspromenad där den blivande maken ska svara på frågor om hans blivande hustru?

Man kan låta honom försöka få ordet kärlek översatt till minst tio olika språk, alltså via utfrågning av människor på stan.

Han skulle kunna måla av kvinnor och sälja bilderna för typ 5 kronor och använda de intjänade slantarna till att köpa något åt sin brud.

Man kan fota en kalender (en utklädnad för varje månad) och trycka upp till hans fru som en extra morgongåva. Den behöver inte vara sexig, utan rolig och fotas i offentliga miljöer.

Han kan få i uppdrag att hitta olika ledtrådar på stan som ska leda till nästa aktivitet, typ bokstäver som gömts i ett varuhus och som sedan ska sättas ihop till en ledtråd.

Det var väl i alla fall några bra tips, hoppas jag!

• annca

Ge honom en engångskamera och en lista på abstrakta "saker" (typ kärlek, barndom, det godatse jag vet...etc) och så får han fota det och så gör man ett album HON får på bröllopsfesten.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • emson

På min möhippa fick jag en massa bokstäver på ett papper. Av dessa skulle jag be människor på stan om hjälp att forma. Ett L blev till genom att jag bad en person att stå sedan la jag mig själv som botten på bokstaven. Alla bokstäver som formades blev fotograferade och på bröllopet fick jag ett album från min möhippa och längst bak var korten som bildade orden. "Jag älskar Mathias". Bokstäverna jag fick var "LJ ÄR MAGISKT"

Lite lagom pinsamt och ingen alkohol inblandad. Jag var gravid i åttonde månaden på min möhippa/bröllop.

Hoppas att de får kul

• AnnahojSthlm

Be honom gå runt och fråga gifta kvinnor om råd inför äktenskapet. Antingen allmänna råd, eller om man vill pressa honom att vara lite mer pinsam om specifika råd som " Hur håller man glöden i ett äktenskap "

• Grus grus

Jättebra tips! Då svensexan är i eftermiddag finns inte så mycket tid att förbereda större saker, men en del av era tips har jag skrivit ner. Kom gärna med fler!

Mamma till Lovis, ett år den 28 april!
Svar på tråden Hjälp mig nu! Svensexa!