• Gull Mamman

Lim ?

Hej

Idag har de börjat lägga ny golvmatta i vårat kök eftersom vi har haft en fuktskada.
    Så nu vart jag lite orolig ifall det kan vara farligt, Med limmet som de använder när de fäster fast den ?

Nån som vet ? Gravid i v14

• Svar på tråden Lim ?
  • knasen84

försök o undvik o va där dom lägger mattan...
    o se till o vädra ifall d luktar mycke..
    annars e d nog ingen fara.. så länge du inte står o sniffar.. =)

• Kiwis mamma

Jag jobbar med arbetsmiljö och kemiska produkter. Vad är det för typ av produkt, vad innehåller den? Jag kan försöka svara om jag får veta lite mer.

• Gull Mamman

Just nu är jag ju i vardagsrummet och känner inte nån lukt , men tar och öppnar upp fönstrerna när de är klara ..

Sniffa ska jag absolut inte göra

• Gull Mamman

Linoleum Lim använder de, läste på burken de har här ..m en det innhåller väl lösningsmedel ?

• Kiwis mamma

Det som kan lukta starkt är lösningsmedel vilket du ska undvika. Däremot kan lim innehålla en massa andra otrevliga saker men det måste man kolla innehållet först för att veta någon om. Har de som utför jobbet någon skyddsutrustning? Det borde ju ge en ledtråd fast å andra sidan är det många som slarvar med skyddsutrustning.

• Gull Mamman

Jag och sonen ska nog ta och klä på oss och gå ut på gården och leka istället, kanske är bäst så ..

• Kiwis mamma

Jag hittade ett säkerhetsdatablad från Casco på ett lim som används för limning av linoleum. Det verkar i alla fall helt OK, bara lite lösningsmedel. Mer äckligt för de som jobbar med det (inneöll ämnen som är allergiframkallande vid hudkontakt) om ofarligt för er runtomkring. Jag kan ju inte veta säkert men antagligen är andra produkter likadana.

• Gull Mamman

Okej , men vi går ut en stund iaf , så får vi friskluft tar och luftar när de är färdig ..

Svar på tråden Lim ?