• Anonym (Dreamer)

Varför drömmer jag att jag är arg på honom?

Jag blir så frustrerad! I natt drömde jag igen att jag är arg på min man och att han sårar mig på något vis. Jag fattar inte varför det återkommer hela tiden.

I natt handlade drömmen om att han blev tillsammans med en av mina vänner i stället och hade minnesförlust om att vara tillsammans med mig (som i Desperate Housewifes). När jag vaknar är jag osäker och ledsen men vet att inget har hänt, att han inte har glömt mic och att han älskar mig över allt annat.

Ibland drömmer jag att han bara gjort mig arg eller sårat mig och kan nästan ligga och gråta i sömnen.

Varför drömmer jag såhär om min man som jag vet älskar mig? Visst, vi bråkar och har problem vi också men detta är något som verkligen tär på mig, att min hjärna spelar mig detta spratt och gör mig så ledsen.

• Svar på tråden Varför drömmer jag att jag är arg på honom?
  • Anonym

har haft samma!

när sambon och jag hade en tuff period och jag hade mycket svårt att lita på honom så drömde jag nästan varje natt hur han var otrogen och sen kom och hånade mej. Jag kom på dom och de skrattade ut mej och allt möjligt elakt i drömmarna. jag kunde vakna flera gånger med tårar i ögonen.

Den perioden dog ut då vi arbetade upp vår tillit igen som nu är jättestark. men ännu har jag jobbiga drömmar, tex att min sambo dör, att han sårar mej, att han är otrogen, att han blir svårt sjuk...etc...

Jag kopplade det hela till daglig oro och vilka tankar jag gått och sparat/grubblat på under en viss tid. Oron va riktad mot att jag var rädd för att han skulle lämna mej på något vis, genom att han slutar älska mej eller ska dö plötsligt eller något sådant.

Även om ni inte har de minsta problem så vågar jag kanske tro på att du har en oro för att han en dag ska sluta älska dej, du är rädd för att han ska lämna dej, eller vara otrogen kanske, eller välja bort dej. Bara "vanlig oro" över den man älskar, men som är så stark att den övergår i drömmarna. Där allt också görs 1000 gånger värre ibland...

Prova att på kvällarna gå igenom i ditt huvud just hur viktig din man är för dej, hur mycket du älskar honom och han dej, hur du litar på honom, hur du älskar när han gör vissa saker, alla hans egenheter, att ert förhållande är starkt, du tror på er, ja bombardera dej med bra "affirmationer" i ditt huvud just innan du ska somna, så kanske du kan "programmera om" dej själv och dina tankar du bär med dej in i sömnen och på så sätt skrämma iväg den där oron som visar sej i drömmarna.... =)

• Anonym (Dreamer)

Åh vilket bra tips!
    Som jag skrev så kommer alla förhållanden med vissa bråk då och då, så det är nog som du skriver. kanske bara har en period nu när jag oroar mig undermedvetet.

Tack för tipset.

• Mamsis

Jag vet inte om det är sant, men när jag var liten drömde jag ofta om att jag var osams med en vän till mig. Jag fick då höra av en bekant till mamma att det betydde att det var min bästa vän. Vilket också stämde.

Svar på tråden Varför drömmer jag att jag är arg på honom?