• Jolie

Graviditet=fylligt o glansigt hår??

Hej!

Är i v.7 och tycker mig fått mer fylligt och glansigt hår än förut. Är det nåt som är vanligt eller? Skönt med nåt positivt mitt i detta illamående-elände...!

• Svar på tråden Graviditet=fylligt o glansigt hår??
  • Alle

Jag fick jättefint hår förra graviditeten - tjockt och blankt. Det blir fylligare eftersom man inte tappar hår när man är gravid i samma utsträckning som vanligt, du kommer att fälla det efteråt i stället.

Jag är gravid igen, men fäller fortfarande men det borde minska snart.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Teskedsmamman

Antingen det eller så får man fett, risigt hår som man inte vill visa sig ute i

Men min första son blev håret kalasfint! Dessutom började det locka sig lite, jag har alltid haft spikrakt hår... Men andra sonen blev det också jättefint och TOK-KRULLIGT!!! Som tur var har det jämnat ut sig nu i 3:e gravdiditeten så det är inte så krulligt längre...

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Lilleman i magen (v.28) BF - 070723
  • 3 hjärtan

oj, lycko dig, jag fick jättefett hår, var tvungen att tvätta varjedag och jag såg ändå ut som jag vet inte vad redan på kvällen sen, först nu har det börjat bli snyggt igen håret, är i v 18 nu =)

• Miasnuttan

Njae... Inte fett, men inte fylligt o glansigt heller. Det är liksom livlöst o trist!

Mamma till Axel o5o92o * Pyret i magen bf o7o83o
  • MissMartin

Ja, det är nog vanligt att man får tjockt o glansigt hår... lika vanligt som om det skulle vara tvärtom..
    Jag hatar verkligen mitt hår nu under graviditeten.. det är torrt o risigt... här är det tvätt varje dag som gäller i princip + silikonspray!

♥ 39+5 ♥
  • Alle

Håret blir bara ännu fulare om man tvättar det varje dag...

• 3 hjärtan

alle: jo, jag vet, håret blir hemskt om man tvättar varjedag, gör inte det vanligtvis, men vad gör man när det ser ut som att nån hällt en kanna fett i skallen varje dag... man kan inte göra annat än att.. tvätta det. nu har jag gått tillbaka til att tvätta det som jag brukar.. måste varit alla hormoner där i början

• Lotlas

Vad avundsjuk jag blir! Mitt hår har alltid varit tjockt och blankt och av bra kvalitet, men nu är det torrt, risigt och glanslöst! Dessutom växer det mycket långsammare nu än innan grav! Jag har alltid haft extremt snabbväxande hår, men nu har det nästan stannat av helt... Jag har faktiskt tonat håret lite för att få lite glans i det igen, balsam och andra produkter hjälper inte ett dug... *snyft*

• Alle
    3 hjärtan skrev 2007-04-27 12:35:48 följande:
    alle: jo, jag vet, håret blir hemskt om man tvättar varjedag, gör inte det vanligtvis, men vad gör man när det ser ut som att nån hällt en kanna fett i skallen varje dag... man kan inte göra annat än att.. tvätta det. nu har jag gått tillbaka til att tvätta det som jag brukar.. måste varit alla hormoner där i början

Är det fett är den en sak - och jag tror som du att det är hormonerna!

Jag tänkte nog mest på MissMartins inlägg om att hennes hår har blivit torrt och risigt - det är ju skitjobbigt men tvättar man varje dag blir det ännu torrare

• Modesty2000

Jag slutade tappa hår under graviditeten och eftersom jag har hår ner till rumpan som dessutom är rött såg jag ut som ett lejon :D, nu har jag ammat i 1 månad och bara väntar på att jag ska börja tappa allt som jag inte tappade tidigare. Ett tips jag fick från väninnan som är frissa är att gnugga in energiserum i hårbotten, finns från SP. Jag har gjort det nu i 2 månader och har ett fantastiskt hår men vem vet hur länge...:D

• Alle
    Modesty2000 skrev 2007-04-27 12:51:03 följande:
    Jag slutade tappa hår under graviditeten och eftersom jag har hår ner till rumpan som dessutom är rött såg jag ut som ett lejon :D, nu har jag ammat i 1 månad och bara väntar på att jag ska börja tappa allt som jag inte tappade tidigare. Ett tips jag fick från väninnan som är frissa är att gnugga in energiserum i hårbotten, finns från SP. Jag har gjort det nu i 2 månader och har ett fantastiskt hår men vem vet hur länge...:D
    Åh, det vill jag se bild på!!!
  • niinie

jo..min mamma fick tydligen jättefint och glansigt hår både när hon väntade mig och min syster.
    Men jag själv har bara fått torrt och sprött hår sen jag blev gravid..., så vissa har tur dom..attans att man själv inte hade den turen vad gäller fylligt och fint hår..

• Sandy79

Jag har oxå fått glansigare och lite fylligare hår, har tom fått kommentarer om det hoppas det håller i sig!

• jerka79

Har aldrig haft så fint hår som under graviditeten med barn nr:1, men blev inte så med nr:2....

• Indah

Mitt hår är hopplöst fett i normala fall, måste tvätta det varje dag annars ser jag ut som ett smörpaket men när jag väntade dottern så kunde det gå en dag utan att jag tvättade det. Hur härligt som helst. Tjockt blev det också, glansigt har det alltid varit så där märkte jag ingen skillnad.
    När jag väl fick dottern och började amma blev jag typ skallig. Inte roligt. Hoppas att jag får tjockt hår under den här graviditeten också så jag någon gång i mitt liv får veta hur det känns att ha tjockt hår.

Svar på tråden Graviditet=fylligt o glansigt hår??