• cocacarro

Mössa eller keps?

Vad ska man egentligen ha på sina ettåringar på huvudet nu? Tunn mössa? Keps? Solhatt? Tycker det är jättesvårt att veta, ena stunden är det jättevarmt och andra stunden blåser det.

• Svar på tråden Mössa eller keps?
  • mammatillpojkar

nicolas är 20 månader och jag har keps eller en scarfs på honom när solen skiner och om det är lite kallare så har jag en tunn mössa

• Jyllis

Samma här kör solhatt som går ner över öronen när de e varmt och tunn mössa när det är lite kyligare

• Maggiepuh

Min kille på 13.5 månader har keps

• Felicias mor

Min dotter är snart 13 månader o har oxå keps

• McC

Min kille har keps och solhatt. Kallare dagare blir det tunn mössa

• cocacarro

Finns det solhatt med knytband för ettåringar? Zacke tar ju bara av sig sin keps hela tiden, mössan däremot låter han sitta på.

• game set match

Japp det finns det och om du inte hittar det så är det ju rätt enkelt att sy fast ett par band själv.

• Tant Green

cocacarro, upp till storlek 50 brukar det finnas med band, sen får man sy själv.

Vi har solhatt från ca 15 grader (i skuggan), är det kallare blir det tunn mössa.

• Jyllis

Jag köpte en solhatt me snören på Exit

• Vannis

När jag köpte Tuvas solhatt så märkte jag att tjejernas hattar oftare hade snören än killarnas. Hade tänkt mig en neutral hatt som skulle passa till det mesta i klädväg och det är visst lättare att hitta på killavdelningen.
    Nu fick det bli en rosa hatt från tjejavdelningen på kappalh för snören måste vi ha då hatten åker av annars. Vi bor såklart i en liten stad så det är inte så stort utbud här.

• cocacarro

Här har vi bara lindex och där har jag inte hittat nån med knytband så det får bli en runda till karlskrona nån dag Men då vet jag att jag inte ska ge upp letandet iaf, tackar

• silverdream

Jag kör med en keps när det är varmt ute, är det lite kyligt eller blåsigt har jag en tunn mössa

• soldis

går det inte att sy dit egna knytband då? Inte ens jag tyckte det var så svårt, iallafall inte i sonens tunna solhatt (på maskin).

Svar på tråden Mössa eller keps?